סער: "יש שאלה אחת - האם נצליח למנוע את חזרת נתניהו לראשות הממשלה"

שר המשפטים אומר כי גם במערכת הבחירות לכנסת ה-25 השאלה היחידה היא האם יצליחו למנוע את חזרת ראש הממשלה לשעבר לכס השלטון | על חברי דרך ארץ: "האוזר והנדל? לא רוצה לדבר סרה במי שהיו שותפים בכנסת לתקווה חדשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/07/22 08:13 ג באב התשפב

סער: "יש שאלה אחת - האם נצליח למנוע את חזרת נתניהו לראשות הממשלה"
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שלושה שבועות חלפו מאז הכריזו בחגיגיות השרים גדעון סער ובני גנץ על איחוד בין תקווה חדשה ובין כחול לבן. בסקר הראשון שפורסם לאחר ההודעה קיבלה המפלגה המשותפת 14מנדטים, אלא שבסקר האחרון בו נכללה גם המפלגה המאוחדת של איילת שקד ויועז הנדל, האיחוד של סער וגנץ הניב 11 מנדטים בלבד.

"לא רציני לבחון את השפעות האיחוד בין המפלגות בכל סקר שמתפרסם כל שבוע", טען הבוקר (א') סער בראיון ב"כאן ב". "יש שאלה יסודית אחת שעומדת על הפרק - האם נצליח ליצור כוח פוליטי שישנה את המערכת, וימנע את החזרה של נתניהו לראשות הממשלה", אמר.

על חבריו מסיעת "סרך ארץ", יועז הנדל וצבי האוזר, שחברו לשקד ולא מצאו את מקום ברשימת תקווה חדשה, הסביר סער כי "האוזר והנדל? לא רוצה לדבר סרה במי שהיו שותפים בכנסת לתקווה חדשה, אבל הם פעלו במסגרת עצמאית. ככל שאני זוכר - בתוך ארבע מערכות בחירות, הם תמכו שלוש פעמים בגנץ ופעם אחת בי, לכן צריך להסתכל על זה אחרת".

"יש מקום לכוח פוליטי חזק ואחראי של הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני"

בנאומו לאחר האיחוד עם גנץ, אמר סער: "היעד הפוליטי שאליו יש לחתור אחרי הבחירות הקרובות הוא הקמתה של ממשלת אחדות לאומית רחבה שאינה נסמכת על הקצוות. בני גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש ממשלת אחדות כזאת. בין המחנה של מפלגות 'גוש נתניהו' לבין המחנה שמשמאל למרכז – יש מקום לכוח פוליטי חזק ואחראי של הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני. כוח ממלכתי ופטריוטי זה יציע לישראל כיוון טוב ונכון יותר ממה שמציעים לה בצדדיו. זה הדבר האחראי והנכון לעשות ואת זה אנחנו עושים היום".


(גנץ וסער בישיבת סיעה משותפת ראשונה)