בגלל חסימת חוק המטרו: פיזור הכנסת מתעכב

באופוזיציה החליטו להתנגד לקידום חוק המטרו עד הזזת תאריך הבחירות, דבר שהביא את מפלגת העבודה לעכב את כינוס המליאה. שרת התחבורה מיכאלי פנתה למתנגדים: "שיסבירו לציבור למה תקעו אותו על פוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 12:34 כט בסיון התשפב

בגלל חסימת חוק המטרו: פיזור הכנסת מתעכב
מיכאלי, מעכבת את כינוס המליאה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה אישרה ביום ראשון את הרכב ועדת האיתור לבחירת מנהל רשות המטרו, ואת קידום הפרויקט הגדול ביותר שהיה אי פעם בישראל. אך כעת, לקראת פיזור הכנסת, בכלל לא בטוח שהתכנית תעבור בקרוב, זאת בעקבות הקרבות בין האופוזיציה לקואליציה.

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את הצעות החוק לפיזור הכנסת, זאת לקראת קריאה שנייה ושלישית מחר, אך במקביל, קידום חוק המטרו שכבר עבר בקריאה ראשונה ואושר בוועדות הכנסת לקראת אישורו הסופי במליאה, לא נכלל בחוקים שיקודמו עד הפיזור. 

במהלך הלילה, טען חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד כי הסיבה להתנגדות מפלגתו לחוק המטרו היא תאריך הבחירות: "אנחנו מוכנים להכניס את המטרו - בשביל שתאריך הבחירות יהיה 25 באוקטובר - אנחנו רוצים הישג", נימק.

בעקבות המצב, במפלגת העבודה החליטו לעכב את כל חוקי הבחירות עד שהקואליציה והאופוזיציה יתרצו להתפשר ולהעביר את חוק המטרו. "‏מי שאומר שחוק המטרו ייתעכב רק 'בקצת' אם לא יעבור, פשוט לא מבין אותו", אמרה יו"ר המפלגה ושרת התחבורה מרב מיכאלי, "בלי החוק לא יקודמו הליכי קבלת החלטות, לא יקודם תאום תשתיות בלו"ז סביר, לא יופעלו מנגנוני מימון שיביאו ל-150 מיליארד ש"ח להשקעה בפרויקט. יתכבדו המתדרכים, ילמדו את החוק, ואז יסבירו לציבור למה תקעו אותו על פוליטיקה".

בתחילה, בקואליציה היו תמימי דעים להעברת חוק המטרו בהסכמה, הן בגלל חשיבותו והן כחלק מ"ניקוי שולחן", אך באופוזיציה החליטו שלא להעניק למיכאלי הישגים נוספים לקראת מערכת הבחירות והתנגדו לו. 

בשל ה"שביתה" של העבודה, פתיחת המליאה כבר מספר שעות וגם הדיונים בוועדת החוקה שבראשה עומד חבר הכנסת גלעד קריב מהעבודה מתעכבים.