כך זה קרה: ממשלת בנט סיימה את דרכה לאחר פגישה של מספר דקות

להודעה הדרמטית של ראש הממשלה בנט עם שר החוץ לפיד על פירוק החבילה, קדמו רגעי שקט בלשכת בנט ולאחריהם פגישה בת 7 דקות שקיים עם לפיד, שבסופה הוטלה הפצצה: הכנסת מתפזרת והרוטציה נכנסת לתוקפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/22 11:46 כה בסיון התשפב

כך זה קרה: ממשלת בנט סיימה את דרכה לאחר פגישה של מספר דקות
בנט ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שני השבוע הפתיע ראש הממשלה נפתלי בנט את המערכת הפוליטית והרים ידיים. בהודעה משותפת לו ולשר החוץ יאיר לפיד הכריזו השניים על פיזור הכנסת. "לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו כי הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר", נכתב.

הבוקר (ו') פרסמה כתבת הכנסת של "חדשות 12", דפנה ליאל, על הדקות שהובילו לאותה הודעה מפתיעה שחרצה את גורלה של ממשלת בנט המקרטעת. לדבריה בתום תדרוך הכתבים המדיניים שקיים ביום שני בצהריים, הסתגר בנט בלשכתו בכנסת, וביקש כמה רגעים של שקט, וללא הפרעות. כעבור שעה, זימן בנט את לפיד ללשכתו לפגישה קצרה. קצרה מאוד.

לדבריה, היועצים שיצאו להפסקה חזרו כעבור 7 דקות וגילו שהפגישה הסתיימה כלא היתה. לפיד כבר הספיק להודות לבנט על כיבוד ההסכם. בנט ולפיד נצרכו באותה העת לכנס את ראשי המפלגות, שלא הכירו את ההחלטה של בנט. בשעה 18:00 כונסו רק ראשי המפלגות ששהו בכנסת והיו בהלם מההודעה הדרמטית שהציגו בפניהם ראש הממשלה ושר החוץ.

מבחינת בנט התגובות לא היו חשובות, שכן הוא כבר לא רצה לשמוע. על פי הדיווח, המפגש הטעון נחתם כעבור רבע שעה ובחיבוקי נחמה. במהלך הפגישה עם ראשי המפלגות, יותם בן יצחק דובר ראש הממשלה, שיגר את ההודעה לתקשורת וכך באה לקצה ממשלתו של בנט.

לפיד אחרי ההחלטה על פיזור הכנסת: "בנט הוא מנהיג ישראלי מקורי ואמיץ"