הליכוד ימנע בחירות? ההצעות המפתות לבני גנץ וגדעון סער

בצל העלאת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, הליכוד בניסיונות אחרונים להקמת ממשלה חלופית עם הצעות נדיבות לשר הביטחון ושר המשפטים | "בליכוד לא מפסיקים לנסות, אבל זה מיותר. אף אחד לא יזוז"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 08:56 כג בסיון התשפב

הליכוד ימנע בחירות? ההצעות המפתות לבני גנץ וגדעון סער
גנץ וסער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כבר היום (ד') תעלה בקריאה טרומית ההצעה לפיזור הכנסת, ומאחורי הקלעים נמשכים המאמצים הקדחתניים מצד הליכוד להקמת ממשלה חלופית. לפי דיווח בישראל היום, שני מוקדים מרכזיים לחיזור הם יו"ר כחול לבן ויו"ר תקווה חדשה.

כחול לבן

ההצעה של הליכוד לגנץ כוללת כהונה כראש ממשלת מעבר וראש הממשלה בשנה שלאחר מכן. כחלק מניסיונות השכנוע הסבירו לגנץ את המשמעות של כהונת לפיד כראש ממשלה וכניסתו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לפוליטיקה.

גנץ ונתניהו. איחוד מרגש? | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כנראה שהחיזורים אל גנץ לא ישאו פרי, אחרי שאתמול (ג') הבהיר שר הביטחון כי "נתניהו מיצה את הקרדיט הפוליטי שאפשר לתת בו ולכן הדברים אינם רלוונטיים", למרות שלפני כן טען כי "רעיון ממשלת האחדות הרחבה - שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל. הוא גם הפתרון היחיד האפשרי".

תקווה חדשה

המוקד השני הוא גדעון סער, פליט הליכוד ומי שהפך לשנוא נפשם של הליכודניקים. בין היתר הציעו לשר המשפטים את תיק הביטחון ומפעילים לחץ רב על אנשי תקווה חדשה. גורם במפלגה אמר ל"ישראל היום" כי "בליכוד לא מפסיקים לנסות, אבל זה מיותר. כולנו עם גדעון, אף אחד לא יזוז".

אין מו"מ

סער ונתניהו. התנגדות חד משמעית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, כבר היום (ד') תעלה הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, את ההצעה לפיזור הגישו חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל. העברתו של החוק לפני סוף השבוע היא אינטרס של הקואליציה במטרה למנוע מהאופוזיציה הקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן