סקר חדש: עוד מפלגה בקואליציה מתחת לאחוז החסימה

סקר חדש שנערך בעיצומו של המשבר הפוליטי, מבשר רעות לאחת ממפלגות הקואליציה שלא עוברת את אחוז החסימה | נתניהו עם 30 מנדטים יותר מבנט, ומה מצב הגושים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/22 20:53 יב בסיון התשפב

סקר חדש: עוד מפלגה בקואליציה מתחת לאחוז החסימה
ראשי הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתחו של שבוע פוליטי דרמטי שעשוי לקבוע את המשך דרכה של קואליציית בנט-לפיד, אנחנו מביאים לכם סקר דרמטי שחושף כי לא רק תקווה חדשה מתנדנדת על סף אחוז החסימה, אלא גם מפלגת רע"מ שלא מצליחה לגייס 4 מנדטים. 

על פי סקר חדש שפורסם בחדשות 13, זוהי חלוקת המנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות היום: ‏ליכוד 36, ‏יש עתיד 20, ‏הציונות הדתית 9, ‏כחול לבן 8, ‏ש״ס 8, ‏יהדות התורה 7, ‏המשותפת 7, ‏ימינה 6, העבודה 6, ישראל ביתנו 5, ‏מרצ 4, ‏תקווה חדשה 4. ‏רע"מ לא עוברת אחוז חסימה. על פי מפת הגושים, גוש נתניהו זוכה ל60 מנדטים, בזמן שהקואליציה הנוכחית עומדת על 53 בלבד.

פיצוץ בקואליציה? השר בר-לב ביטל סיור לחברת כנסת מכחול לבן

בסוף השבוע פרסמנו לראשונה על מתיחות חדשה בקואליציה, לאור פניות ציבור הנוגעות במקרי האלימות והמתח בין החברה היהודית לערבית בתקופה האחרונה בחיפה ובלוד, חברת הכנסת רות וסרמן לנדה ממפלגת כחול לבן, החברה בוועדה לביטחון פנים, החליטה כי ברצונה לרדת לשטח ולבצע סיור בחיפה יחד עם מפקד תחנת משטרת חיפה ובלוד יחד עם מפקד תחנת משטרת לוד. 

אלא לאחר שתיאמה סיור עם מפקד תחנת חיפה, לשכת השר לביטחון פנים הורידה הנחייה למפקד התחנה לא לאפשר את הסיור ולבטלו. גם בנוגע לסיור בלוד, לשכת השר לא אפשרה לחברת הכנסת להיפגש עם נציג המשטרה במקום ולטפל בפניות הציבור, באופן בלתי אמצעי.