פרסום ראשון פיצוץ בקואליציה? השר בר-לב ביטל סיור לחברת כנסת מכחול לבן

אם לא די במשבר שפרץ בין כחול לבן והעבודה בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית, נראה כי משבר חדש נולד: רות וסרמן לנדה ביקשה לקיים סיור יחד עם מפקדי תחנות המשטרה בלוד ובחיפה, השר בר-לב התנגד: "מפגשים כאלה מחויבים בפנייה לאישור לשכת השר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/06/22 13:20 יא בסיון התשפב

פיצוץ בקואליציה? השר בר-לב ביטל סיור לחברת כנסת מכחול לבן
בר-לב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז פרץ משבר רפורמת התחבורה הציבורית לפני כשבועיים וחצי היחסים בין מפלגות כחול לבן והעבודה לא טובים במיוחד. אם לא די במשבר הערכי בין חבר הכנסת מיכאל ביטון ושר התחבורה מרב מיכאלי, השבוע הופצו הודעות נגד ביטון ונגד שר הביטחון בני גנץ: "מיכאל ביטון ובני גנץ פועלים נגד אזרחי ישראל ובעד ביבי נתניהו". 

היום (ו') אנחנו מפרסמים לראשונה על משבר נוסף בין שתי המפלגות: לאור פניות ציבור הנוגעות במקרי האלימות והמתח בין החברה היהודית לערבית בתקופה האחרונה בחיפה ובלוד, חברת הכנסת רות וסרמן לנדה ממפלגת כחול לבן, החברה בוועדה לביטחון פנים, החליטה כי ברצונה לרדת לשטח ולבצע סיור בחיפה יחד עם מפקד תחנת משטרת חיפה ובלוד יחד עם מפקד תחנת משטרת לוד. 

אלא לאחר שתיאמה סיור עם מפקד תחנת חיפה, לשכת השר לביטחון פנים הורידה הנחייה למפקד התחנה לא לאפשר את הסיור ולבטלו. גם בנוגע לסיור בלוד, לשכת השר לא אפשרה לחברת הכנסת להיפגש עם נציג המשטרה במקום ולטפל בפניות הציבור, באופן בלתי אמצעי.

לשכת בר-לב: "מפגשים של חברי כנסת עם גורמי משטרה מחויבים בפנייה לאישור לשכת השר"

מלשכת השר בר-לב נמסר בתגובה: "מפגשים של חברי כנסת עם גורמי משטרה, כיבוי אש ושב"ס, מחויבים בפנייה לאישור לשכת השר, ונעשים באמצעות ועדות הכנסת הרלוונטיות ולא על ידי חברי כנסת בודדים. לכן השר מאשר, עקרונית, כל פנייה של ועדת כנסת ושל ראשי ועדות לפגישות, תוך תיאום עם כל גורם במשרד הבט"פ. השר לבט"פ אינו מאשר מפגשים של חברי כנסת בודדים שלא במסגרת הנ"ל".

"זאת ועוד: ועדת הכנסת לביטחון הפנים בראשות חברת הכנסת מירב בן ארי, היא הוועדה המפקחת ומבקרת את המשרד לביטחון הפנים ושאר הגופים שלו. בן ארי בעצמה עורכת מספר רב של ביקורים אצל גורמי המשרד והגופים הכפופים אליו, ולא הייתה פעם אחת בשנה האחרונה שהשר בר-לב לא נענה בחיוב לבקשות של ביקוריה, לביקורי הוועדה או מי מטעמה".

משבר הרפורמה בתחבורה הציבורית | מיכאל ביטון: "מפסיק להצביע עם הקואליציה"