עמית סגל חושף: הרגע בו בנט העריך שהסיפור נגמר

הקואליציה השברירית הולכת ממשבר למשבר והפרשן הסרוג עמית סגל חושף מה עבר על ראש הממשלה נפתלי בנט בשבוע שעבר ומתי הוא חשב שהסיפור של הממשלה נגמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/22 08:34 כו באייר התשפב

עמית סגל חושף: הרגע בו בנט העריך שהסיפור נגמר
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

בשבוע האחרון ראש הממשלה נפתלי בנט התמודד עם שלושה משברים. מה שהתחיל עם פרישת זועבי מהקואליציה, עבר להתפטרות של היועץ המקורב טל גן צבי והמשיך למחאות של מיכאל ביטון. עמית סגל, הפרשן הסרוג עמית סגל חושף מה קרה מאחורי הקלעים בלשכת בנט. 

"בנט העריך שהסיפור נגמר"

בטורו השבועי שמתפרסם בידיעות אחרונות כתב סגל על משבר פרישת זועבי: "עם הודעת הפרישה של רינאווי-זועבי, בנט העריך שהסיפור נגמר. אבל בשישי בבוקר עלה על נוף הגליל שחר של יום חדש, והח"כית הודיעה שהיא שבה. בנט החליט ששווה להשקיע עוד מאמץ ופרסם פוסט נוקב נגד נתניהו ובעד המשך קיום הקואליציה. גן־צבי חזר הביתה, למצפה אילן, והחליט שזה נגמר. בראשון בבוקר, לפני ישיבת הממשלה, הגיש את התפטרותו".

המדיניות של בנט לתחזוק הממשלה

על הקווים האדומים של ראש הממשלה בנט כתב סגל, "ראש הממשלה הסביר ליועציו בשבוע שעבר שהמדיניות שלו באשר לתחזוק הממשלה היא בת ארבע מילים: "בכל הכוח, לא בכל מחיר". להילחם, אבל לא אם המשמעות היא ויתורים בחזית הביטחונית, בחזית הר הבית או בחזית הלגיטימציה למשותפת. יועציו הפורשים סבורים שבעיני הציבור זה כבר לא כל כך משנה, והוא מזהה את הקואליציה עם תשלומים מופקעים לטיבי, זועבי ועבאס. החייאת הממשלה גובה מחירים כל כך כבדים, שעדיף להתחיל לחשוב על תרומת אברים".

בנט: אנחנו במצב טוב