פרסום ראשון בנט החזיר לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו

מאז התפטר השר לשירותי דת מתן כהנא מתפקידו וחזר לכנסת, כל הסמכויות של המשרד היו תחת ראש הממשלה נפתלי בנט, השבוע חתם בנט על מסמך שמחזיר את מירב הסמכויות לסגן השר | בין הסעיפים: הרכבת מועצות דתיות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/05/22 17:29 כד באייר התשפב

בנט החזיר לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו
כהנא ובנט, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בתחילת החודש שר הדתות מתן כהנא הודיע על התפטרותו והוא חזר לכהן כחבר כנסת על חשבונו של יום טוב כלפון, מאז כל הסמכויות של שר הדתות הועברו לשר בפועל, ראש הממשלה נפתלי בנט וכהנא מונה לסגן שר. אתמול (ג') חתם ראש הממשלה על מסמך שמעניק לכהנא את הסמכויות שנלקחו ממנו.

הסמכויות חוזרות למתן כהנא

במסמך שהגיע לידי כיפה ועליו חתום ראש הממשלה נפתלי בנט נכתב: "לפי חוק-יסוד: הממשלה בתוקף סמכותי לחוק-יסוד: הממשלה, אני אוצל בזה לסגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, את סמכותי בעניינים האלה:

  1. הרכבת מועצות דתיות וחידוש הרכבן.
  2. מינוי ממונים למועצות דתיות 
  3. מינוי ועדה ממונה ומינוי יושב ראש לוועדה ממונה.
  4. הסמכויות הנתונות לי לפי תקנות שירותי הדת היהודיים, בחירות רבני עיר.
  5. קביעת מבחני תמיכה במוסדות ציבור, 
  6. מינוי מנהל למועצת בתי העלמין על פי תקנות מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים.

כהנא: "אני קודם כל רוצה שהכשרות תהיה יותר טובה"

כהנא השתתף אתמול בוועידת ישראל למלונאות ולתיירות של התאחדות המלונאים שהתקיימה במלון וולדוף אסטוריה בירושלים. כהנא דיבר על רפורמת הכשרות שיצאה לדרך כדי לשפר את רמת הכשרות ואת רמת השירות של נותני הכשרות. "חשוב לי שתדעו שכאשר יצאתי לדרך עם תוכנית הכשרות לא יצאתי משיקולים כלכליים אלא כדי להביא לשיפור מערך הכשרות במדינת ישראל. אני קודם כל רוצה שהכשרות תהיה יותר טובה. כל מי שמכיר את התחום הזה מבין שהמצב היה מאוד גרוע. היו בעיות של 'משגיח מושגח', היו בעיות של משגיחים לא כשירים, היו זיופים בשעות עבודה, דברים מאוד קשים. בנוסף לא היה סטנדרט  כשרות מחייב. כל רב מקומי החליט מה שהוא רוצה. במיוחד עבור רשתות של בתי מלון זה מצב בעייתי מאוד. כך למשל יכול להיווצר מצב בו מלון אחד שלכם שנמצא בנתניה נמצא תחת סטנדרט כשרות מסוים,  והמלון בעיר אחרת תחת סטנדרט כשרות אחר. נוצר מצב  שאתם לא יכולים לתקשר עם אותם ספקים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן