אושר חוק ממדים ללימודים | נתניהו: "גנץ הודה בכישלון"

אחרי לילה ארוך ומלא בנאומים, עבר במליאת הכנסת חוק ממדים ללימודים | גנץ אמר: "המטרה שלי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה", נתניהו: "גנץ הודה בכישלון, זאת ההוכחה שצדקנו מההתחלה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/05/22 07:27 כג באייר התשפב

אושר חוק ממדים ללימודים | נתניהו: "גנץ הודה בכישלון"
גנץ לאחר אישור החוק. הודה בכשלון?, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סוף לסאגה: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את חוק קליטת חיילים משוחררים, המוכר יותר כחוק ממדים ללימודים. ההצעה עברה ברוב של 55 חברי כנסת ו-6 מתנגדים. הקואליציה התקשתה להעביר בקולותיה את החוק, בשל חוסר הבהירות סביב מספר גורמים בה, מה שהוביל לפשרה עם האופוזיציה.

הערפל של סילמן, זועבי ורע"מ

הערפל סביב האצבעות של סילמן, זועבי ורע"מ הובילו את שר הביטחון להסכים לפשרת הליכוד להעלות את התמיכה ל-75 אחוזים, מ-66. "הימים האחרונים קשים עבורי כמי שגדל במערכת הביטחון, כמי שעומד בראשה היום. חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי", אמר שר הביטחון.

הוא הודיע: "אני החלטתי לשים לזה סוף. המטרה שלי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה. לכן, אני מבקש להציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75 אחוזים. זו הצעה שמשמרת את העיקרון המוביל בבסיס השיטה של תמיכת המערכת, ומגדילה את מה שחיילי צה"ל הלוחמים קיבלו אי פעם. יותר מהכל, זו הצעה טובה, שמשרתת את החברה הישראלית".

נתניהו: "ההוכחה שצדקנו מההתחלה"

בתגובה לנאומו של שר הביטחון מחאו כפיים אפילו באופוזיציה, והחוק עבר. לאחר מכן אמר נתניהו: "אחרי שממשלת ההונאה והחולשה הזאת הוכיחה שהיא תלויה ברע״מ וברשימה המשותפת, רק אז הגיע "בני גנץ, הודה בכישלון והסכים לדרישתנו להעלות את המלגות ללוחמי צה״ל. זאת ההוכחה שצדקנו מההתחלה - שללוחמים שלנו מגיע יותר, ושהממשלה הזאת מסוכנת לישראל וצריך להחליף אותה באופן מיידי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן