יאיר לפיד פרץ בבכי: זה הדבר הכי חשוב שתעשו בחיים שלכם

שרי הממשלה אישרו היום הקצאת 2 מיליארד ש"ח לבעלי מוגבלויות, במהלך הדיון שר החוץ יאיר לפיד פרץ בבכי ושיתף בסיפור המשפחתי שלו: "יעל לא יכולה לדבר ולהגיד להורים שלה שהיא אוהבת אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 13:52 כא באייר התשפב

יאיר לפיד פרץ בבכי: זה הדבר הכי חשוב שתעשו בחיים שלכם
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

שרי הממשלה אישרו היום (א') הקצאת 2 מיליארד ש"ח לבעלי מוגבלויות. במהלך הדיון שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד פרץ בבכי בעקבות סיפורו האישי והמשפחתי, "התמודדות של ההורים עם כאב פיזי ונפשי".

לפיד פרץ בבכי: "זה הקמפיין שהכי שנאתי"

לפיד שיתף את השרים ואמר: "זה הדבר הכי חשוב שתעשו בחיים שלכם, הקמפיין שהכי שנאתי היה האחר הוא אני. יש הבדלים גדולים. הסבל בוועדות הרפואיות, ההתמודדות של ההורים עם כאב פיזי ונפשי, העובדה שיעל לא יכולה לדבר ולהגיד להורים שלה שהיא אוהבת אותם". 

בנט: "הממשלה עושה היום צעד היסטורי"

גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להחלטה ואמר: "הממשלה עושה היום צעד היסטורי נוסף בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. אנחנו נאשר היום את החוק הממשלתי בהובלת חבריי, שר החוץ יאיר לפיד ושר הרווחה מאיר כהן, שיגדיר לראשונה באופן רשמי זכויות ושירותים לאנשים עם מוגבלות בחוק. 

אנחנו מקצים כ-2 מיליארד ש"ח למעבר לחיים בקהילה ולשורה של שירותים חדשים – בהם סיוע של עובדים סוציאליים, הדרכה לניהול משק בית, שירותי תמלול ותרגום לשפת סימנים והרשימה עוד ארוכה. החוק הזה יעניק הזדמנויות וזכויות לאנשים עם מוגבלות וישנה את חייהם ואת חיי המשפחות שלהם באופן דרמטי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן