בנט: "ימנית מדי? שמאלנית מדי? הממשלה במקום טוב באמצע"

ראש הממשלה דיבר בפתח ישיבת הממשלה והתייחס להטיות לצד כזה או אחר של הממשלה בראשותו: "ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות" | על חוק "ממדים ללימודים": "אם בליכוד יצביעו נגד - הלוחמים לא יקבלו את המילגות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/05/22 11:35 כא באייר התשפב

בנט: "ימנית מדי? שמאלנית מדי? הממשלה במקום טוב באמצע"
בנט בישיבת ממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה השבועית. בדבריו התייחס למשבר הקואליציוני בעקבות הודעת הפרישה מהקואליציה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי, משבר שנראה שלקראת סופו. בנט עסק גם במשבר חוק "ממדים ללימודים" שעתיד לעלות מחר להצבעה במליאת הכנסת, ותקף את הליכוד.

בנט אמר כי למרות הטלטלות שהקואליציה עוברת, "הממשלה לקחה מדינה מאבטלה המונית וגירעון שיא, מהומות ברחובות ישראל ואלפי רקטות מעזה על ישראל, והעבירה את המדינה לצמיחה חזקה וטיפול נחוש בביטחון - מבפנים ומבחוץ". 

"אני חושב שאם חברי כנסת משמאל מרגישים שהממשלה ימנית מדי, וחברי כנסת מימין מרגישים שהממשלה שמאלנית מדי - סימן כנראה שהממשלה במקום טוב באמצע, ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות ופשוט דואגת לאזרחים. זו המשמעות של פשרה. זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים".

בנט הוסיף כי "כדי להתגבר על המהמורות עלינו לשים את טובת המדינה מעל אינטרס המגזרי הצר, כולנו צריכים להבין שאף אחד לא יהיה 100% מרוצה. זאת עבודה קבוצתית ולא אישית. אני בטוח שאם כולנו נמשיך לגלות רצון טוב – הממשלה תצלח את כל המשברים".

ממדים ללימודים: "להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה"

מחר יביא שר הביטחון בני גנץ את חוק "ממדים ללימודים"  להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. 16,500 לוחמים משוחררים ממתינים למילגת לימודים. בנט אמר בנושא: "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות. רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה – פשוט ייתקעו ללא מענה.

"אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם. אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לחברי הכנסת מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן