"מדמי רצינות לתמריץ מצוינות": הצעה חדשה לפתרון משבר חוק "ממדים ללימודים"

חבר הכנסת אופיר סופר הציע לשר הביטחון רעיון חדש לפתרון המחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה, בעניין החוק שנועד להיטיב עם חיילי צה"ל: החזרים למי שיסיימו את התואר הראשון בהצלחה | שר הביטחון: "גם הבוקר אני קורא לליכוד לשים את הפוליטיקה בצד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/05/22 11:13 כא באייר התשפב

"מדמי רצינות לתמריץ מצוינות": הצעה חדשה לפתרון משבר חוק "ממדים ללימודים"
חיילי צה"ל, ארכיון, צילום: ארי פולד

חוק ממדים ללימודים צפוי לעלות מחר להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, למרות המחלוקת שעדיין קיימת בין הקואליציה לאופוזיציה. שר הביטחון בני גנץ קרא הבוקר (א') לליכוד לתמוך בהצעת החוק ולחבר הכנסת אופיר סופר יש הצעת חדשה אותה הוא מקווה שגנץ יקבל.

"מחר אביא להצבעה את הצעת החוק שתעגן את מלגת 'ממדים ללימודים', אמר הבוקר שר הביטחון. "בימים האחרונים אני נמצא בשיח עם כל מרכיבי הקואליציה והאופוזיציה על מנת שנצליח להעביר את החוק. נשתמש בכל המנופים והכלים הפרלמנטריים שלרשותנו למען לוחמי צה"ל. גם הבוקר אני קורא לליכוד להצביע בעד ולשים את הפוליטיקה בצד". 

"הוסבר לי שהסכום הנ''ל לא יהווה חסם להעברת החוק"

הצעת מפלגות המחנה הלאומי באופוזיציה הינה מימון מלא של התואר הראשון ללוחמים משוחררים ולא כפי שמציעה הקואליציה למימון של שני שלישים מעלות התואר. אופיר סופר מהציונות הדתית פנה הבוקר במכתב לגנץ עם הצעת פשרה לסוגיית העברת החוק, בניסיון לשים מחר סוף לוויכוח בין הקואליציה לאופוזיציה. "אני מציע הטבה חלופית ויעילה יותר", כתב סופר על הפתרון שלו .

"מדמי רצינות לתמריץ מצוינות: לוחם אשר יחפוץ בלימודים אקדמיים ויעמוד בקריטריונים של תוכנית 'ממדים ללימודים', ישלם שליש מעלות התואר כפי שמוצע בחוק הנוכחי. אך במידה שיסיים בהצלחה את לימודי התואר הראשון - סכום הכסף שהלוחם שכבר שילם מדמי הפיקדון - יוחזר אל חשבון הפיקדון".

ח"כ אופיר סופר

אופיר סופר | צילום: דוברות

לדבריו של סופר, "הטיעון העיקרי של הקואליציה הוא כי העובדה שהלוחמים יצטרכו לממן שליש מהתואר באמצעות כספי הפיקדון, מהווה דמי רצינות ותמריץ לממש את הזכאות לתואר. הפער בין הצעתי לבין הצעת הקואליציה מסתכם בכ-50 מיליון שקלים ומשיחות שקיימתי מול גורמים בכירים במשרד האוצר הוסבר לי שהסכום הנ''ל לא יהווה חסם להעברת החוק. כולי תקווה כי ההצעה תתקבל ונוכל יחד להעביר את החוק בכנסת מתוך הבנה כי אישורה ייטיב עם לוחמי צה''ל ויביא לשמירה על קופת המדינה".

חברי הכנסת נתניהו וגלנט מסבירים את החלטת הליכוד: