פרישת זועבי: בנט ולפיד עודכנו מהתקשורת - נתניהו ידע הכול מראש

ינון אזולאי מש"ס המיודד עם זועבי, ידע על מהלך הפרישה מראש ועדכן על כך את ראש האופוזיציה. מנגד - בנט, לפיד והורביץ גילו על כל העניין מהתקשורת | הורביץ: "מרצ ואני מחויבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 19/05/22 19:00 יח באייר התשפב

פרישת זועבי: בנט ולפיד עודכנו מהתקשורת - נתניהו ידע הכול מראש
חברת הכנסת רינאווי זועבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נפתלי בנט, יאיר לפיד וניצן הורביץ גילו על הפרישה הדרמטית של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי-זועבי  מהקואליציה היום (ה') בצהריים מהתקשורת בהפתעה גמורה. מי שידע על הדרמה הזאת מראש הוא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שעודכן מראש. 

על פי פרסום בוואלה, חבר הכנסת מש"ס ינון אזולאי נמצא בידידות קרובה עם זועבי והיא שיתפה אותו לא פעם בלבטיה בדבר השותפות בקואליציה. אזולאי מצידו ניסה לשכנע אותה לפרוש מהקואליציה לא פעם, ומשקיבלה החלטה סופית היא שיתפה אותו, והוא העביר את המידע הלאה ליו"ר מפלגתו, אריה דרעי שהעביר את המידע מיד לנתניהו. השניים נמצאים בידידות קרובה מרגע השבעת הכנסת, ידידות שהתחזקה עם החברות של שניהם בוועדת הכספים.

"פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר"

זועבי שלחה מכתב ובו כתבה כי "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד". מיד עם שחרור המכתב קבע בנט ישיבת סיעה למפלגתו בערב, אותה ביטל כעברו שעות אחדות "מסיבות טכניות". יו"ר מרצ, ניצן הורביץ נסע מהר לביתה של זועבי בניסיון לשכנע אותה לחזור בה מהמלך ההרסני לקואליציה, אלא שכשהגיע לביתה בנצרת גילה שהיא כבר נסעה להתראיין.

מאוחר יותר כתב הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו כי הם פועלים כדי לשמור על הקואליציה. "פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה - יהודים ערבים. מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית".