צפו יותר מ-D9 | חבר כנסת מכהן: "החלום שלי? לפוצץ את בניין בית המשפט העליון"

במהלך פאנל שנערך בישיבה ברמת גן, בו השתתפו חברי הכנסת יצחק פינדורס ושמחה רוטמן, התבטא פינדרוס בחריפות נגד מוסד בית המשפט העליון: "תפקידי הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" | שר המשפטים: "לא אתן לך ולשותפיך להזיות את האפשרות לממשן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/22 11:09 ח באייר התשפב

יותר מ-D9 | חבר כנסת מכהן: "החלום שלי? לפוצץ את בניין בית המשפט העליון"
בית המשפט העליון, צילום: Nati Shohat/Flash90

כולנו זוכרים את ההתבטאות של חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב, שאמר כי צריך להרים כף של D9 על בית המשפט העליון. הבוקר (ב') נראה כי התבטאותו של יוגב אינה חמורה כמו התבטאותו הקשה מאוד של חבר הכנסת מיהדות התורה, יצחק פינדרוס. במהלך פאנל ליל יום העצמאות שנערך לאחרונה בישיבה התיכונית "נהורא" שברמת גן, אמר פינדרוס כי הוא היה רוצה לפוצץ את בניין בית המשפט העליון.

במהלך הפנאל, שקטע ממנו הובא באתר "וואלה", התפתח דיון בין חברי הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית ופינדרוס על השתלבות בתפקידי מפתח במדינה. פינדרוס נשמע תקיף מאוד ואף התפרץ לדבריו של רוטמן. "תפקידי הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון", אמר פינדרוס לרוטמן, והוסיף בלהט: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי". 

שר המשפטים גדעון סער, הגיב לדבריו של חבר הכנסת מיהדות התורה: "החלום של פינדרוס הוא חלום הבלהות של ישראל. לא אתן לך ולשותפיך להזיות מסוכנות אלה את האפשרות לממשן".

נציין כי ביולי 2015, בעקבות פסיקה של בג"ץ שקבע כי יש להרוס באופן מידי 24 יחידות דיור שנבנו בבית אל, על אף על העבודה שהמדינה פעלה להכשרתם, אמר חכ"ל מוטי יוגב: ”אם ההחלטה שכפי ששמעתי אותה עכשיו שבג"ץ החליט על הריסת בתי דריינוף למרות שיש תב"ע בתוקף והיתר לבנייתם, אז זו שרלטנות של בג"ץ, חוסר צדק, על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D9, ואנחנו כמערכת מחוקקת, נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה, את הזנב שמכשכש בכלב, ונדאג באופן ערכי וצודק שבישראל תשלוט הכנסת והממשלה, והרשות השופטת תדע את מקומה".

מאוחר יותר הודה יוגב כי השימוש בטרקטור לא היה ראוי.