מוטי יוגב: לעלות עם דחפור D9 על בית המשפט העליון ולהרוס אותו

חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב על פסיקת בג"צ באשר לבתי דריינוף ואמר: "לעלות עם דחפור די-9 על בית המשפט העליון ולהרוס אותו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/15 10:19 יג באב התשעה

מוטי יוגב: לעלות עם דחפור D9 על בית המשפט העליון ולהרוס אותו
Nati Shohat, פלאש 90, צילום: Nati Shohat, פלאש 90

חבר הכנסת מוטי יוגב הגיב על פסיקת בג"צ באשר להרס בתי דריינוף בחריפות. רגע לפני כניסתו לדיון בוועדת חוץ וביטחון אמר יוגב כי "יש לעלות עם דחפור די-9 על בית המשפט העליון ולהרוס אותו. זו שרלטנות של בג"צ".

"אנו חיים תחת שלטון חוק ועלינו לקבל פסק הדין ועמו את רוע הגזרה. הבתים בבית אל יהרסו וייבנו מיד לאחר מכן. זוהי הדרך היהודית- לא מאבדים תקווה וממשיכים לבנות, לבנות ולבנות", אומרת שרת המשפטים איילת שקד בתגובה להחלטת בג"צ.

"וועדת ההסדרה, שקמה בימים האחרונים, נועדה בדיוק לשם כך ועל מנת למנוע את החורבן הבא. נדאג שעם ישראל יבנה בארץ ישראל וירגיש בטוח במכורתו. חודש אב יהפוך מחודש של חורבן לחודש של שמחה. אני קוראת לשר הביטחון ולראש הממשלה לקיים את הבטחותיהם לבוחרים ולמען המתקת הגלולה להתחיל ולבנות כבר היום, בלי תירוצים", הוסיפה שקד.

השר נפתלי בנט: " אני קורא לראש הממשלה להודיע כעת על קיום הבטחתו לבניית 300 יחידות דיור ביהודה ושומרון כפי שהתחייב. זוהי פסיקה מצערת של בג"ץ אשר החליט להתעלם מעמדת המדינה כפי שהוגשה אתמול על פי דרישת הבית היהודי. פסיקת בג"צ תביא בעקבותיה לתנופת בניה בכל רחבי ההתיישבות, מטרתם לא תושג; ההיפך. מרגע שהתקבלה ההחלטה אני אומר באופן ברור: מחאה כן-אלימות לעולם לא".

המועצה המקומית בית אל מסרו בתגובה לפסיקת בג"צ: "נדהמנו מאטימותו של בגץ ומהתעלמתו מהאישורים שהוסדרו לבניין. מצער מאוד לדעת שבגץ קידש מלחמה על הבתים הללו והתעלם מהשכל הישר. יחד עם זאת נכבד בצער את הפסיקה . אנו דורשים בתוקף כעת מראש הממשלה לאשר במהירות אתהתכנית לבניית 300 יחידות הדיור שהבטיח ולהסדיר את כל הבתים ביו"ש".

הבוקר (ד') החליטו שופטי בג"צ כי בתי דריינוף יהרסו, ככל הנראה עד לסוף השבוע הנוכחי, זאת בניגוד לעמדת המדינה אשר טענה כי אין להרוס את הבתים מכיוון שהם נמצאים בתהליכי הסדרה מתקדמים.

בבית אל מתקיימות כבר כיממה מהומות אלימות, ופעילים שונים נעצרו לאחר שהתעמתו עם שוטרים. צה"ל הוציא צו שטח צבאי סגור על היישוב שיחול עד הראשון לאוגוסט, ונעשים מאמצים למנוע מפעילם נוספים להגיע למקום.