יאיר לפיד נעדר מהטקס הממלכתי

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד נעדר מהטקס הממלכתי ביד ושם לציון יום השואה | גם בשנה שעברה נעדר לפיד והעביר את יום השואה בארצות הברית, כך הוא הסביר את ההיעדרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/22 11:11 כז בניסן התשפב

יאיר לפיד נעדר מהטקס הממלכתי
יש עתיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום הזיכרון לשואה ולגבורה פותח את ימי הטקסים הממלכתיים שמתקיימים ביום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות, אבל מהטקס הראשון שהתקיים אמש (ד') ביד ושם נעדר שר החוץ יאיר לפיד שמשמש גם כראש הממשלה החליפי.

למה יאיר לפיד לא הגיע ליד ושם?

נזכיר כי גם בשנה שעברה לפיד שהיה אז יו"ר האופוזיציה לא הגיע לטקס מכיוון שטס לארצות הברית. מסביבת לפיד נמסר כי אומנם לפיד לא הגיע ליד ושם אך שלח נאום מצולם שהוקרן במספר טקסים ברחבי הארץ. 

מי שכן הגיע לטקס ביד ושם הוא ראש הממשלה נפתלי בנט שנאם ואמר: "מרד גטו וורשה נחשב, בצדק, לשיא של גבורה יהודית - קרב בלתי אפשרי של יהודים מעטים מול גרמנים רבים. כולנו גדלנו על מורשת זו".
 
"מה שפחות מדובר הוא העובדה הטראגית, שמול הגרמנים נלחמנו, לא כגוף אחד, אלא שני ארגונים יהודים מתחרים, שלא שיתפו פעולה ביניהם. האצ"י - ארגון צבאי יהודי, שהשתייך לזרם הרביזיוניסטי, לימין. הארגון היהודי הלוחם, אי"ל, שהשתייך לזרם הסוציאליסטי, לשמאל".

בנט: "אסור לנו לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים"

"כן, אחיי ואחיותיי, אפילו בימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית, בתוך תופת ההשמדה, השמאל והימין לא השכילו לשתף פעולה. כל קבוצה נלחמה לבדה מול הגרמנים. ואני מנסה להבין איזה פער אידיאולוגי היה כל-כך חשוב עד שיוכל להפריד בין שתי קבוצות יהודים שנלחמו בקרב נואש והרואי כזה? איזו איבה פנימית הייתה יכולה להצדיק פיצול ברגע שכזה? אסור, פשוט אסור לנו, לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים. כשאנו מאוחדים, אף אויב חיצוני לא יוכל לנו".

"תהי נפשה של אותה תינוקת יהודיה, שנספתה עוד בטרם ניתן לה שם, יחד עם ששת מיליון אחינו ואחיותינו נרצחי השואה, צרורה בצרור החיים".