יעמוד בפרץ? קרב אחרון: האתגרים של בנט בהר הבית ובקואליציה

חול המועד פסח בעיצומו, ואם ראש הממשלה חשב להוריד רגל מהגז – המציאות טפחה על פניו. מהומות בירושלים על רקע המצב בהר הבית ובעיות הקואליציה מבית רע"מ ועמיחי שיקלי מדירות שינה מעיניו, ומצריכות את טיפולו הקרוב | עושים סדר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/04/22 07:31 יז בניסן התשפב

קרב אחרון: האתגרים של בנט בהר הבית ובקואליציה
בנט, צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

המצב הביטחוני בירושלים וסביב הר הבית, הובילו אתמול (א') למתיחות חדשה ומאיימת בקואליציה המקרטעת של ראש הממשלה נפתלי בנט. מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה הערב ל"דיון חירום" בעקבות המחלוקות שנוצרו בתוך סיעת רע"מ לאחר האירועים הביטחוניים.

רע"מ ושיקלי

ההחלטה שהתקבלה: רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ובקואליציה. משמעות ההחלטה היא כי רע"ם לא תשתתף בהצבעות במליאת הכנסת ובוועדות הכנסת. כמו כן, הסיעה לא תיקח חלק בכל פעילות פרלמנטרית אחרת במשכן.

בגזרת ימינה, חבר הכנסת עמיחי שיקלי דרש אמש (א') לזמן את בנט ושקד לדיון בהכרזתו כפורש ובעצם לעמת אותם עם האידאולוגיה בשמה רצו לכנסת. סמוטריץ' אמר כי זו דרישה צודקת והוגנת.

לא בעניינים האלה רצה ראש הממשלה להתעסק. אחרי פרישתה של סילמן והתייצבות בקואליציה הגבולית, המסר העיקרי שהוא העביר בראיונות הטלוויזיה שלו הוא כי הממשלה יציבה ומתפקדת ועושה טוב לישראל. כעת, עם התרופפות עוד חלק בקואליציה, נראה כי הוא יצטרך לשלוף מהכובע שפן יותר אטרקטיבי.

הר הבית מתחמם

כאמור, מאות פלשתינים נעצרו בימים האחרונים לאחר התפרעויות אלימות מול כוחות הביטחון בשטח הר הבית, שהביאו לפציעתם של מספר שוטרים. גם אמש (א') מתפללים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, אספו ויידו אבנים בשטח ההר, בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור. היום (ב') נערכת ברכת הכוהנים במסורתית שמושכת אלפי אנשים לרחבת הכותל, עוד אתגר שמערכת הביטחון תצטרך להתמודד איתו.

נפתלי בנט אמר אתמול (א') כי "משימת העל היא מתן ביטחון לאזרחי ישראל בכל רחבי הארץ. כוחות הביטחון ממשיכים לקבל מהדרג המדיני יד חופשית לכל פעולה שתעניק ביטחון לאזרחי ישראל. אנחנו פועלים להרגעת השטח מחד, ומאידך פועלים באופן נחרץ נגד גורמים אלימים. כוחות הביטחון ערוכים לכל תרחיש".