חברי אופוזיציה מגישים תלונה נגד בנט: הופך את בית משפחתו ברעננה למעונו הרשמי

תלונה תוגש הערב תלונה ליועצת המשפטית לממשלה ולמשטרת ישראל, נגד ראש הממשלה, בטענה ל"הפרת חוק יסוד הממשלה והוצאת כספים מהמדינה במרמה לטובת שיפוץ, השבחה והוצאות נוספות של מעונו הפרטי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/04/22 20:59 יב בניסן התשפב

חברי אופוזיציה מגישים תלונה נגד בנט: הופך את בית משפחתו ברעננה למעונו הרשמי
מחוץ לביתו של נפתלי בנט, צילום: דוברות ימינה

חברי כנסת מהאופוזיציה יגישו הערב (ד') תלונה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ולראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, נגד ראש הממשלה נפתלי בנט. חברי הכנסת טוענים כי בנט הופך את בית משפחתו ברעננה למעונו הרשמי. 

בתלונתם הם טוענים ל"הפרת חוק יסוד הממשלה והוצאת כספים מהמדינה במרמה לטובת שיפוץ, השבחה והוצאות נוספות של מעונו הפרטי ברעננה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור".

במכתב שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, נכתב: "כידוע מר בנט סירב לעבור למעון הרשמי של בית ראש הממשלה בירושלים או לסידור דומה – ותחת זאת כפה באופן הנוגד את החוק את העברת המעון הרשמי לביתו שלו. לדברי מר בנט אישר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט באופן תמוה את הקמת המעון הרשמי (ו/או החלופי) בביתה הפרטי של משפחת בנט ברעננה, דבר שלא היה כדוגמתו מעולם".

"למעשה שחיתות שלטונית המתואר אין אח ורע בתולדות מדינת ישראל"

חברי האופוזיציה האשימו בתלונתם: "נראה כי מר בנט אף הביא לכך בעצמו או בסיוע אחרים כי ההחלטה להפוך את ביתו תסווג כהחלטה 'סודית' ואפילו המועד שבו הוחלט הדבר הוסתר מהציבור. מכל אלה עולה חשד אמיתי כי ההסתרה נועדה למנוע את חקר האמת. אין ולא יכולה להיות כל סיבה להסתיר מידע שאינו נוגע לביטחון ראש הממשלה".

"יוצא אפוא כי התעקשותו הבלתי חוקית של מר בנט להישאר בביתו הפרטי, לרמוס את החוק ברגל גסה ולסרב לעבור למעון הרשמי בירושלים, הביאה לכך שעשרות מיליוני שקלים הושקעו בביתו הפרטי ובכך הניבו לביתו ולכיסו של מר בנט כבר כיום השבחה בהיקפי עתק של מיליוני שקלים, וזאת לכל הפחות. זאת בנוסף להוצאות הבית הפרטי אשר כעת תשולמנה מהקופה הציבורית ולא מכיסה הפרטי של משפחת בנט. למעשה השחיתות השלטונית המתואר בתלונתי זו, אין אח ורע בתולדות מדינת ישראל!!".

לסיום נכתב כך: "הואיל ומדובר בעבירות פליליות חמורות לכאורה, הנכם מתבקשים לחוקרן באופן מידי לפני שיהא סיפק בידי המבצעים שהות להעלים את הראיות או לשבשן. בנוסף הנכם מתבקשים להורות לאלתר על עצירת חגיגת בזבוז כספי הציבור שתוארה לעיל".

נזכיר כי שכניו של ראש הממשלה הגישו אתמול לבג"ץ בקשה בהולה למתן צו ביניים לעצירת השיפוצים בבית משפחת בנט. השכנים טענו באמצעות עו"ד אוריאל ניזרי כי ההחלטה לבנות מעון חדש לראש ממשלה ברעננה, אינה חוקית.

מעון ראש הממשלה

מעון ראש הממשלה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90