פרסום ראשון ביש עתיד מגייסים רבנים סרוגים שילחצו על עידית סילמן לחזור בה

במפלגת יש עתיד מנסים לבלום את ההחלטה הדרמטית של עידית סילמן: לכיפה נודע כי בימים אלא נרקם ציר בין חבר הכנסת משה קינלי טור-פז לבין רבנים סרוגים במטרה ללחוץ על סילמן לחזור לקואליציה, שר החוץ יאיר לפיד מעורב במגעים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/04/22 13:57 ו בניסן התשפב

ביש עתיד מגייסים רבנים סרוגים שילחצו על עידית סילמן לחזור בה
סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההחלטה הדרמטית של יו"ר הקואליציה עידית סילמן לפרוש, מסבכת את ממשלת בנט-לפיד ומקרבת את נפילתה, אבל במפלגת יש עתיד פועלים היום לבלום את המהלך של סילמן ולהחזיר אותה לחיק הקואליציה. לחדשות כיפה נודע על ציר שנפתח היום בין רבנים סרוגים לחבר הכנסת קינלי טור-פז בניסיון לשכנע את סילמן להתחרט.

במגעים מעורבים שלושה רבנים סרוגים מהזרם הליברלי שנמצאים בקשר עם טור-פז, כאשר גם שר החוץ יאיר לפיד מעורב במהלך להשבת סילמן הביתה. בהתכתבות שהגיע לידי כיפה, בין טור-פז לאחר הרבנים שמעוניין בשמירה על יציבות הממשלה, כתב הרב: "אנשים מיואשים לגמרי ממה שעשתה סילמן. אי אפשר לעמוד מול ההשחתה של נתניהו? מחזק את ידיך". שלושת הרבנים הסרוגים ממשיכים ומפעילים לחץ על סילמן. 

האיום של ניר אורבך

בינתיים, ימינה ממשיכה להתפרק. בתום פגישות ממושכות עם ראש הממשלה נפתלי בנט, חבר הכנסת ניר אורבך מודיע היום כי אם לא ימולאו דרישותיו הוא יפרק את הממשלה ויחבור לאופוזיציה. בין הדרישות: חיבור של ההתיישבות הצעירה לחשמל.

האולטימטום של אורבך לבנט כולל את ביטול מתווה מעונות של ליברמן, כינוס מת"ע (מועצת תכנון עליונה) וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך איים ואמר: "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן