"פסגת הנגב" חיכוכים בממשלה: בנט מברך את לפיד - גנץ לא מעדכן את בנט

ראש הממשלה בנט בירך את שר החוץ לפיד לרגל סבב הפגישות שיתקיים בנגב בהשתתפות חמישה שרי חוץ | במקביל: שר הביטחון גנץ ניסה לקיים פגישה עם מלך ירדן ונשיא הרשות הפלשתינית אך לא עדכן את בנט ששמע על כך לראשונה מגורם ערבי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/22 23:25 כג באדר ב'

חיכוכים בממשלה: בנט מברך את לפיד - גנץ לא מעדכן את בנט
בנט, לפיד וגנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהזמנת שר החוץ יאיר לפיד, בימים ראשון ושני, מחר ומחרתיים, תתקיים בישראל פסגה מדינית ראשונה מסוגה - "פסגת הנגב". מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן שכבר נחת הערב (ש') בישראל, ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין ייקחו חלק בפגישות מדיניות משותפות.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך הערב את שר החוץ וכתב לו "יישר כוח". במקביל לסבב הפגישות החשוב, חיכוך נוסף נרשם בין בנט לשר הביטחון בני גנץ, שניסה ליזום פגישה עם אבו מאזן ומלך ירדן לקראת חודש הרמדאן, כך פורסם הערב ב"חדשות 12".  גנץ הודיע הערב כי ייפגש מחר עם שר החוץ האמריקאי בלינקן במצודת דוד בירושלים, עוד בטרם יגיע לנגב.

על פי הפרסום, גורם מדיני אישר כי גנץ לא עדכן את בנט על הפגישה אותה יזם: "לשכת ראש הממשלה למדה על ניסיונות של שר הביטחון לארגן מפגש עם אבו מאזן ומלך ירדן לפני כמה ימים, מגורם ערבי", אמר הגורם. "כשהנושא יוצג בפניו על ידי שר הביטחון, ראש הממשלה יקבל החלטה".

גורם מדיני אחר טען כי העניין הוא אחר: "מבלי להתייחס לפרסומים השונים, שר הביטחון ימשיך לפעול באחריות למען האינטרסים הביטחוניים של ישראל והיציבות הביטחונית. ראש הממשלה מעודכן על כל אירוע משמעותי, והדבר נכון גם במקרה המדובר".

בנט נגד הכוונה להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

ראש הממשלה התייצב הערב לצד סעודיה ופעם נוספת מתח ביקורת על הכוונה להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית: "מדינת ישראל מביעה את צערה בפני ממלכת ערב הסעודית נוכח המתקפה הקשה בהובלת החות'ים, אשר נתמכים על ידי איראן", כתב בנט בהודעה חריגה.

בנט הוסיף וכתב: "מתקפה זו היא הוכחה נוספת לכך שהתוקפנות האזורית של איראן אינה יודעת גבולות, ומחזקת את החשש מהסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור (ה-FTO)".

בסוף השבוע תקפו המורדים החות'ים בעזרת כלי טיס בלתי מאויישים מאגר נפט בעיר ג'דה. המתקן שהותקף נמצא סמוך לשדה התעופה בעיר. בנוסף תקפו החות'ים גם מתקנים בריאד. בתגובה להתקפות החות'ים, הנתמכים כאמור על ידי איראן, סעודיה תקפה מטרות בצנעא ובחודידה בתימן. לדברי הקואליציה הסעודית, כוחותיה פעלו נגד "מקורות האיום" על המדינה.