אחרי האמירה המביכה בלשכת בנט מסבירים: "שום משמעות מיוחדת"

לאחר מעידת הלשון של בנט כאשר כינה את יהודה ושומרון "הגדה המערבית", לשכתו מסבירה את הטעות ומנסה להרגיע את הרוחות. "בדרך כלל הוא משתמש במינוח יהודה ושומרון. זו התבטאות מקרית ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/22 17:22 כד באדר ב'

אחרי האמירה המביכה בלשכת בנט מסבירים: "שום משמעות מיוחדת"
בנט ובלינקן, צילום: קובי גדעון, לע"מ

לקראת "פסגת הנגב", ראש הממשלה בנט, נפגש בשעות הצהריים (א') עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, במשרד ראש הממשלה בירושלים. במהלך ההצהרה לתקשורת, כינה בנט את יהודה ושומרון במילים "הגדה המערבית" והצית ביקורת מימין, וכעת לשכתו עונה לתקיפות

אין לייחס שום משמעות מיוחדת

בנט אמר כי "השבוע יחל חודש הרמדאן. הממשלה הזו פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. רק היום אישרנו 20,000 פועלים מעזה לעבודה בישראל. נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה. אנחנו לא יכולים לפתור הכל אבל יכולים לשפר את חיי האנשים בשטח, והודות גם לעזרה שלכם זה קורה".

לאחר הביקורת מסרו מהלשכה: "בדרך כלל רה״מ משתמש במינוח ״יהודה ושומרון״, גם בעברית וגם באנגלית. זו התבטאות מקרית, ואין לייחס לה שום משמעות מיוחדת".

הגדה המערבית זהו כינוי המדגיש את יהודה ושומרון בתור הגדה המערבית של נהר הירדן, והכינוי הזה משמש גורמי שמאל וגורמים מדיניים בינלאומיים לתיאור האיזור. ממשלת בגין החליטה כי האיזור יקרא יהודה ושומרון, ובאמירה שלו בנט ערער על ההחלטה. כאמור, בנט בעצמו היה ראש מועצת יש"ע, דבר שהעלה תהיות בקרב אנשי תקשורת וגולשים.

"מאמץ את הנרטיב הפלסטיני"

יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע הגיב לדבריו של בנט שכינה את יהודה ושומרון "הגדה המערבית": "התבטאות כזו היא התדרדרות ערכית נוספת של הממשלה. זה מתווסף להקפאת הבנייה והפניית הגב להתיישבות. ממשלה כזו צריכה ללכת הביתה".

גם ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס לדברים: "ההתבטאות של ראש הממשלה על יהודה ושומרון מוכיחה עד כמה המצב מסוכן להתיישבות. בנט כבר התנתק מיו"ש, צריך למנוע ממנו לבצע את ההתנתקות בשטח. הקפאת הבנייה בעקבותיה החלה מחאת ראשי המועצות ביו"ש היום היא רק קצה הקרחון. בנט מסוכן לישראל. צריך להפיל את הממשלה בראשותו".

גן יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "לא יאומן שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ורה"מ בהווה נפתלי בנט מאמץ את הנרטיב הפלסטיני המאמין ב"כיבוש". מדובר בעוד צעד בדרך לממשלת השמאל אחרי שהבטיח עשר מעלות ימינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן