מלחמה באירופה

לאחר הביקורת על זלנסקי: עידית סילמן תטוס לגבול אוקראינה

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה, ובימים הקרובים תצא משלחת רשמית של הכנסת לגבול אוקראינה בהשתתפות חברי הכנסת עידית סילמן ויבגני סובה. המשלחת תצא למרות הביקורת של זלנסקי על המדיניות הישראלית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/03/22 19:44 יז באדר ב'

לאחר הביקורת על זלנסקי: עידית סילמן תטוס לגבול אוקראינה
עידית סילמן. תטוס לגבול אוקראינה, צילום: Sraya Diamant/Flash90

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, והיום (א') נודע לכיפה כי משלחת רשמית של הכנסת תטוס ביום שלישי לגבול אוקראינה. בין הח"כים המשתתפים תהיה יו"ר הקואליציה עידית סילמן ויו"ר קבוצת הידידות ישראל-אוקראינה יבגני סובה.

כזכור, מוקדם יותר הערב (א') נשא נשיא אוקראינה נאום בפניי חברי הכנסת בזום. בנאום הוא תקף את המדיניות של ישראל והשווה את המצב באוקראינה לשואה, והדגיש כי אוקראינה סייעה ליהודים בתקופה הזו. לאחר סיומו של הנאום חברי הכנסת לא נשארו חייבים ותקפו אותו.

זלנסקי אמר בין היתר: "אני יכול לעשות את ההשוואה הזאת של ההיסטוריה והתולדות שלכם להיסטוריה שלנו, ההישרדות שלנו ומלחמת העולם ה-2. הקשיבו לדברי קרמלין, הם שוב משתמשים באותם הביטויים של "הפתרון הסופי", אך הפעם זה מכוון אלינו". לאחר מכן הוא תקף את המדיניות הישראלית ואת חוסר הסיוע הצבאי למדינתו.

לאחר ההשוואה הזו תקפו מספר חברי כנסת את זלנסקי, וסמוטריץ' תקף: "השתתפתי בנאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי בזום כדי להביע סולידריות עם אוקראינה מול התוקפנות הרוסית. הביקורת שלו על ישראל לגיטימית וכך גם העלאת הציפיות שלו מאיתנו. לא כך ההשוואה המקוממת והמופרכת לשואה והניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את מעורבות העם האוקראיני בהשמדת היהודים בה".