זלנסקי נאם בפניי הכנסת: "אפשר לתווך בין מדינות, אך לא בין הרע והטוב"

מלחמת רוסיה-אוקראינה בעיצומה, ונשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי נאם בפניי חברי הכנסת בזום. "אנחנו רוצים לחיות, אבל האויבים שלנו רוצים שנמות" | יושב ראש הכנסת מיקי לוי פתח את השידור וחתם אותו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/03/22 18:01 יז באדר ב'

זלנסקי נאם בפניי הכנסת: "אפשר לתווך בין מדינות, אך לא בין הרע והטוב"
זלנסקי על רקע מליאת הכנסת, צילום: shutterstock, flash90

נאומו של זלנסקי: יו"ר הכנסת פתח את השידור בדברי פתיחה ומיד לאחר מכן החל הנאום של זלנסקי. הוא פתח: "הקהילות האוקראיניות והיהודיות היו קשורות זו לזו ותמיד נמשיך לחיות זה לצד זה ונרגיש ביחד שמחה וכאב, לכן כעת אני רוצה להזכיר לכם מילים של אוקראינית שאתם מכירים היטב - מילים של גולדה מאיר".

"אנחנו רוצים לחיות, אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים"

"אנחנו רוצים לחיות, אך השכנים שלנו רוצים לראות אותנו מתים. זה לא נותן לנו הרבה מקום לאפשרויות. אני לא צריך לשכנע אותכם שתולדות העמים שלנו, בעבר וכעת בזמנים נוראים כאלה קשורים אחד לשני".

נאומו של זלנסקי בזום

נאומו של זלנסקי בזום צילום: מילומסך

"אנחנו בתנאים שונים לחלוטין אך האיום שלפנינו הוא אחד, הרס טוטאלי של המדינה התרבות והשם, אוקראינה", אמר זלנסקי. "ישראל אני רוצה שתרגישו, שתחשבו על התאריך הזה - 24.2, תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. יום זה יהיה יחקק בהיסטוריה העולמית. פעמיים בתור טרגדיה ליהודים ולעולם כולו. בתאריך זה גם נוסדה המפלגת הנאצית הגרמנית שניסתה לעשות רצח עם. 102 שנה אחרי, גם ב-24.2, ניתנה פקודה על פלישה כוללת ומלאה לאוקראינה שהרגה כבר אלפי אנשים והותירה מיליונים נשארו ללא הבית שלהם".

"מדובר במלחמה כוללת ובלתי צודקת שנועדה להרוס את העם שלנו"

"העם שלנו נודד בעולם ומחפש ביטחון, מחפש להישאר בעולם הזה בשלום, כפי שאתם גם פעם חיפשתם. פלישתה של רוסיה הוא לא רק מבצע צבאי, מדובר במלחמה כוללת ובלתי צודקת שנועדה להרוס את העם שלנו, את המדינה, את הערים, התרבות והילדים. כעת הצבא הרוסי הורס בזדון את הכל", הוא מדגיש.

"אני יכול לעשות את ההשוואה הזאת של ההיסטוריה והתולדות שלכם להיסטוריה שלנו, ההישרדות שלנו ומלחמת העולם ה-2. הקשיבו לדברי קרמלין, הם שוב משתמשים באותם הביטויים של "הפתרון הסופי", אך הפעם זה מכוון אלינו, "לבעיית אוקראינה". זה מה שנאמר במוסקבה. ללא המלחמה נגד אוקראינה הם לא היו יכולים להבטיח את הפתרון הסופי לביטחונם כביכול. כפי שנאמר לפני 80 שנה", אומר הנשיא.

הוא התייחס לסיוע הצבאי: "בישראל יודעים היטב שכיפת ברזל, מערכת יירוט הטילים שלכם, היא הטובה ביותר. אנחנו יודעים שאתם יודעים לעמוד ולהגן על האינטרסים שלהם וגם לסייע לאוקראינה להגן על יהודי אוקראינה, אפשר לשאול רבות מדוע אנחנו לא יכולים לקבל ממכם נשק, מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות על רוסיה? מדוע לא מפעילים לחץ? אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולאחר מכן לחיות עם זה", סיכם זלנסקי.