ראיון אלעזר שטרן לכיפה: "הגיור זאת סוגיה אסטרטגית לקיום שלנו והיא גדלה עם גל העלייה מאוקראינה"

בשיחה עם חדשות כיפה התייחס השר אלעזר שטרן לחוק הגיור שקידם מאחורי הקלעים, "כהנא ניסה להשיג הסכמות, בעיקר מהרבנות והם מרחו אותו" | על האיום של רע"מ לא להצביע: "או שכל הערבים לא יתערבו או שכולם יתערבו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/03/22 12:36 יא באדר ב'

אלעזר שטרן לכיפה: "הגיור זאת סוגיה אסטרטגית לקיום שלנו והיא גדלה עם גל העלייה מאוקראינה"
אלעזר שטרן, צילום: Gili Yaari/Flash90

למרות העיכוב בחוק הגיור שלא עלה להצבעה בכנס החורף, הממשלה תאשר בקרוב את התקהות שיקדמו את החוק, ישבנו לשיחה עם שר המודיעין אלעזר שטרן שקידם את החוק מאחורי הקלעים. "זאת סוגיה אסטרטגית לקיום שלנו כאן והיא גדלה עם גל העלייה הנוכחי מאוקראינה. כל הפתרונות שאנחנו מדברים עליהם הם בתוך עולם ההלכה. אבל בדרך הכי מקרבת ומאירת פנים, דרך רבני ערים, כמו שהיה מקובל מימים ימימה", אמר שטרן.

שטרן: "לא צופה עשרות אלפים בתור לגיור עם העברת החוק"

אבל תצליחו לגייר מספרים גדולים?

האמת היא שעם השנים הרחקנו אנשים מהגיור, בין היתר בשל גיור שהוא כמעט חרדי, או שתהיה חרדי או שלא תהיה יהודי, והזקוקים לגיור לא רצו את הגיור שמחייב אותם להיות חרדלים או חרדי. אני לא צופה למחרת החקיקה עשרות אלפים בתור לגיור, הבשורה תחלחל בקצב שלה. אם ניתן לרבני ערים להקים  ויפתחו אזורי גיור אזי יגיעו יותר ויותר.

"התעכב כי כהנא ניסה להשיג הסכמות"

ועדיין החוק מתעכב חודשים ארוכים

העיכוב נבע בעיקר מכך ששר הדתות ניסה להשיג הסכמות, בעיקר מהרבנות והם בעיקר מרחו אותו, זה יכל היה להיות הרבה יותר קצר. יחד עם זאת בשבוע הקרוב אנחנו נעלה את החוק כהחלטת ממשלה ולאחר הפגרה נשלים את תהליך החקיקה.

ראינו את סיעת רע"מ פתאום מתנגדת לחוק, זה יעשה לכם בעיות בעתיד?

אני מקווה שאו שכל הסיעות הערביות לא יתערבו או שכולם יתערבו,  או שהשיקול יהיה אידאולוגי או שיקול של קואליציה ואופוזיציה , או שהמשותפת לא יצביעו בכלל ואז מבחינתי שגם רע"מ לא יצביעו. אם השיקולים הם שמוסלמים לא מתערבים אז עד הסוף, אגב, טיבי מחזק את זה, הוא לא מסתיר את העובדה שהוא עובד אצל גפני ודרעי, אבל האמת שבאותה דרך הוא עובד ממש בשיתוף פעולה עם בן גביר . העיקר שהשכם והערב הם מאשימים את הממשלה שהיא משתפת פעולה עם הערבים.  אנחנו יודעים את האמת.

אולי צריך גם קמפיין לגיור?

אני בעד, לא לשכנע להתגייר, אנחנו לא מיסיונרים. אבל כן לפרסם לציבור את האופי של התהליך, את בשורת הפתיחות והארת הפנים, אני ממש בעד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן