הסאגה נמשכת: אין הכרעה בבחירות ליו"ר הסוכנות

היום נערכה הצבעה בקרב הוועדה שבוחרת את יו"ר הסוכנות ואף אחד מהמועמדים לא זכה ברוב | היו"ר הזמני יעקב חגואל יישאר בתפקיד ארבעה חודשים נוספים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/02/22 16:37 כו באדר א'

הסאגה נמשכת: אין הכרעה בבחירות ליו"ר הסוכנות
בניין הסוכנות היהודית, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיכוב במציאת יו"ר סוכנות חדש נמשך. היום (א') נערכה הצבעה בין חברי הוועדה שבוחרים את היו"ר הבא אך אף מועמד לא זכה ברוב הנדרש, תשעה מתוך עשרה קולות. שני המועמדים הבולטים, דני דנון ורות קלדרון נכשלו במשימה לזכות ברוב מוחץ והסוכנות תמשיך להישאר עם היו"ר הזמני. גורמים בסוכנות אומרים לחדשות כיפה כי לא היו הערכות שאכן יבחר היום מועמד.

"היום, כאמור, התכנסה שוב הוועדה ובתום הדיון הודיעה למועמדים שאף אחד מהם לא קיבל את מספר הקולות הנדרש לבחירה (לא קיבל את התפקיד) וכי היא מרחיבה את התהליך לבחירת המועמד או המועמדת המתאימים ביותר לתפקיד. הוועדה מודה לכל המועמדות והמועמדים על השתתפותם בתהליך", מסרו בסוכנות היהודית.

המועמדים הבולטים לתפקיד הנחשק

נזכיר כי רות קלדרון שנתמכת על ידי שר החוץ יאיר לפיד הצטרפה למרוץ אחרי שהמועמד הראשון של שר החוץ, שר המודיעין יאיר שטרן, פרש מהמרוץ בעקבות אמירה שערורייתית על גריסת תלונות של חיילים וחיילות ששירתו תחתיו. נציין כי קלדרון מתקשה לזכות בתפקיד בשל התנגדותם של גורמים אורתודוכסים בסוכנות, וכן גורמים בתוך הממשלה.

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר על הניסיון למנות את קלדרון: "דר' רות קלדרון היא דמות מופת שתייצג אותנו בסוכנות היהודית מתוך הכרות עמוקה עם ההיסטוריה היהודית ואתגרי העתיד".