בלעדי חוק הגיור מתעכב: ביקורת בקואליציה על מתן כהנא

חוק הגיור אמנם אושר בוועדת שרים אבל בשל קשיים משפטיים ספק אם שר הדתות יצליח להעלות את החוק לפני סוף המושב | גורמים בקואליציה בביקורת חריפה על ההתנהלות של כהנא: מחכה להסכמה של רבנים, בלי הלחץ שלנו החוק לא היה מתקדם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/02/22 12:29 כא באדר א'

חוק הגיור מתעכב: ביקורת בקואליציה על מתן כהנא
כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ביום ראשון האחרון שר הדתות מתן כהנא הודיע בחגיגיות כי חוק הגיור שלו אושר בוועדת שרים לענייני חקיקה, אבל מסתבר שהחגיגות היו מוקדמות. לחדשות כיפה נודע כי קשיים משפטיים מונעים מהחוק לעלות להצבעה במליאת הכנסת בשלב זה וכלל לא בטוח שהחוק יגיע למליאה לפני סוף המושב, מה שיגרום לחוק לחכות עד אמצע מאי. בקואליציה תוקפים את התנהלות השר כהנא. 

גורמים בקואליציה תוקפים: מה שמעניין את כהנא זה הסכמות מרבנים

הייעוץ המשפטי טרם סיים את העבודה על החוק, אך אישר להעלות אותו להצבעה בוועדת שרים, למרות העיכוב הצפוי. גורם במשרד הדתות סיפר לכיפה: "זה כרגע עומד אצל היועץ המשפטי ועד שהם לא ישחררו אי אפשר להעלות לקריאה ראשונה. אנחנו מקווים שעד סיום מושב החורף הקריאה הראשונה תהיה מאחורינו". הגורם הוסיף: "רצינו לעבור שלב נוסף בהליך החקיקה והם אישרו. הליווי המשפטי קורה לאורך הליך החקיקה כל הזמן, זה לא ייחודי לחוק הזה".

גורמים בקואליציה תוקפים את ההתנהלות של שר הדתות ואומרים לחדשות כיפה כי מה שמעניין את כהנא זה לקבל עוד הסכמות מרבנים. הגורמים מתחו ביקורת על כך שהייעוץ המשפטי לוקח זמן רב כל כך וטוענים כי גם ברפורמת הכשרות נתקלו בהתנהלות דומה. לסיום אמרו הגורמים כי ללא הלחץ של המפלגות הליברליות בממשלה, החוק לא היה עולה אפילו בוועדת שרים. 

כהנא: "עשינו עוד צעד לשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל"

בתחילת השבוע אמר כהנא על החוק, "עושים היסטוריה, ועדת שרים לחקיקה אישרה את מתווה הגיור שאני מקדם. אני מודה לעמיתי בקואליציה, לרבנים ולשותפים איתם כתבנו את החוק ולציבור הרחב שתומך בנו. יחד עשינו עוד צעד לשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל: חוק גיור ממלכתי, על פי ההלכה, בחסות הרבנות. מתקדמים להמשך חקיקה בכנסת".


(מתן כהנא מסביר על רפורמת הגיור).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן