ביקורת בקואליציה על התכנית הכלכלית: "אתקשה לתמוך"

ביקורת קשה בקואליציה על התכנית הכלכלית של ליברמן ובנט, יו"ר ועדת הכלכלה תוקף: "משפחה מדימונה תקבל אפס ש"ח" | נעמה לזימי: "זה לא מה שצריך לעשות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/02/22 09:27 ט באדר א'

ביקורת בקואליציה על התכנית הכלכלית: "אתקשה לתמוך"
מיכאל ביטון, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אמש הציגו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן את התכנית הכלכלית החדשה שנועדה לתת מענה ליוקר המחיה. בקואליציה יש מי שתוקף את התכנית ומאיים כי יתקשה לתמוך בתכנית שמטיבה עם מעמד הביניים אבל לא מספקת מענה מקיף לשכבות החלשות.

"לא ראוי לא להשקיע את מירב הכסף במשפחות עובדות בשכר מינימום פלוס"

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון מכחול לבן כתב הבוקר: "התוכנית הכלכלית שהוצגה אתמול על ידי ראש הממשלה והשרים היא צעד ראשון חשוב אך חסר  ולא שלם בהבנה של הממשלה כי יוקר המחייה הוא הנושא המרכזי לעבודת הממשלה .לכן קראתי לראש הממשלה להקים קבינט ליוקר המחייה".

ביטון חשף את הבעיה בתכנית: "בתוכנית הזאת משפחה מהוד השרון שמרוויחה 15 ו-20 אלף שקל תקבל 5352 שח הטבות מס. ומשפחה מדימונה שמרוויחה 11 ו-11 אלף שקל תקבל 0 שח. לפי דוג' האוצר (הצהרונים הם לא סיוע רלוונטי. חלקן בכלל לא שולחות לצהרון). התקציב המוקצה למשפחות עובדות בהכנסה נמוכה הוא 250 מיליון ויגיע אם בכלל אליהם רק בסוף שנה ,עוד 10 חודשים בתחשבנות מס.

צילום: משרד האוצר

התקציב להטבות מס חל רק על מי שמרוויח הרבה יותר הוא 2.1 מיליארד. ועוד לא דיברנו על כך שטרם הציגו תוכנית סדורה לעסקים קטנים ובינוניים שקורסים. ולקשישים שיצאו לפרישה בלי פנסיה(בוגרי עבודות קבלן בטרם הוחל חוק חובת הפרשה לפנסיה).

"אתקשה לתמוך בתוכנית הזאת"

זה ראוי ביותר לחשוב על מעמד הביניים. זה לא ראוי לא להשקיע את מירב הכסף במשפחות עובדות בשכר מינימום פלוס ובקשישים שעבדו וללא פנסיה. וכן גם משפחות בהבטחת הכנסה קורסות עכשיו ביוקר המחייה. גם להם צריך לסייע. במצב הדברים הנוכחי אתקשה לתמוך בתוכנית הזאת כפי שהיא אפעל בוועדת כלכלה ויחד עם חבריי בכחול לבן לשפר אותה באופן דרמטי לפני אישורה בכנסת".

גם חברת הכנסת נעמה לזימי תקפה את התכנית ואמרה הבוקר בראיון ל-103FM: "זה לא מה שצריך לעשות היום כדי לטפל ביוקר המחיה. יוקר המחיה הוא תולדה של 20 שנה, לא מהיום, וזו אחת הבעיות הגדולות ביותר במדינה, זוג שמרוויח שכר מינימום כנראה חי בעוני, זה דבר שלא מתקבל על הדעת. השכר במשק נשחק והאנשים חיים בעוני".