לקראת ישיבת הממשלה: בתקווה חדשה יצביעו בעד חוק האזרחות

יו"ר תקווה חדשה הודיע כי חברי מפלגתו יתמכו בחוק לאיחוד משפחות של שמחה רוטמן בוועדת השרים לחקיקה וידחו את העררים שהוגשו. "לא נסתפק בהתנגדות": הבהירה השרה זנדברג

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/02/22 09:39 ה באדר א'

לקראת ישיבת הממשלה: בתקווה חדשה יצביעו בעד חוק האזרחות
גדעון סער, שרי המפלגה יצביעו בעד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחרי שהוחלט על חופש הצבעה בקואליציה בנוגע להצבעה על חוק האזרחות, שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער הודיע הבוקר (א') כי שרי מפלגתו יצביעו בישיבת הממשלה בעד חוק האזרחות - איסור איחוד משפחות - ודחיית העררים שהגישו השרים לפיד וזנדברג על הצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן.

החוק של רוטמן יגיע למליאה אחרי דחיית העררים יחד עם החוק של שקד, וצפוי לקבל את תמיכתם של מפלגות הימין באופוזיציה. ההחלטה מנוגדת לעמדתם של מפלגות מרצ ורע"מ שם רואים בהחלטה פגיעה חמורה ביציבות הקואליציה ואף צפויים להגיב. גם במפלגת יש עתיד מתנגדים לחוק של שמחה רוטמן.

"לא נסתפק בלהתנגד", אמרה הבוקר השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בגלי צה"ל: "יש כאן שבירה חד משמעית של ההסכמות בקואליציה ואנחנו רואים זאת בחומרה. בכחול לבן תומכים בחוק, אבל גם הם מבינים את הנזק שייגרם משבירת ההסכמות בבסיס הקואליציה"

בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בסיעת מרצ ופרטיה הגיעו לחדשות כיפה, נשמעה אומרת אחת מחברות המפלגה כי, "זה חוק שמפיל קואליציה, אנחנו שלוש סיעות שמתנגדות, כל יום יש דרמות". חברה נוספת לסיעה אמרה: "אם לנו יש חוק על להט"ב בגלל שיש מפלגות שתומכות בחוק נעלה אותו? אנחנו לא עושים את זה".

חברי הכנסת ממרצ ביקשו מחבר הכנסת ווליד טאהא לדבר עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס שיפעל לביטול החוק. טאהא הוסיף: "אני לא יכולתי להביא חוק שלי, אז למה הם מביאים מה שבא להם? שילכו לעזאזל".