השר חושף: "הממשלה חיה על זמן שאוּל"

השר בלי תיק אלי אבידר התייחס בסוף השבוע למגעים בין בכירי הליכוד לחברי הממשלה ותקף את החברים בקואליציה שהראו נכונות להפלת הממשלה | אבידר עקץ את בנט: "מי שקיבל את ראשות הממשלה לא קפץ על רימון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/01/22 20:27 כז בשבט התשפב

השר חושף: "הממשלה חיה על זמן שאוּל"
חברי הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלי אבידר, השר בלי תיק ממפלגת ישראל ביתנו התייחס בסוף השבוע לסערה הפוליטית סביב המגעים לעסקת הטיעון לבנימין נתניהו וכותב לפעילים: "הממשלה חיה על זמן שאוּל". אבידר התייחס לסבב הראיונות של ראש הממשלה נפתלי בנט ונראה כי הוא לא התרשם.

"שמעתי מחברי בליכוד על "שיחות נפש" עם חברי קואליציה"

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב אבידר: "שימו לב, איש אינו מדבר על בחירות. ההערכות מדברות על כ- 40% מחברי הכנסת הנוכחית שלא יכהנו בכנסת הבאה. הפתרון הנוח לאופוזיציה, ולגורמים בקואליציה, הוא אי-אמון קונסטרוקטיבי. אי-אמון קונסטרוקטיבי יבטיח שִרְיוּן לאלה, מתוכנו, שמנסים להפיל את הממשלה.

שמעתי מחברי בליכוד על "שיחות נפש" של חברות/ים בקואליציה: "רק אני יכול/יכולה להביא אתי שמונה חברי קואליציה ולעבור אליכם" הם אמרו. השיחות הללו תפסו תאוצה עם פרסום האפשרות לעסקת הטיעון של נתניהו, והסכנה לא חלפה בגלל הסתבכות העסקה. החיים למדו אותי שמרגע שאנשים מקבלים החלטה לעבור צד, הם יעשו את זה גם כשהתנאים משתנים".

על ראיונות סוף השבוע שהעניק בנט לעיתונים אמר אבידר: "קראנו את ראיונות סוף השבוע ואת המשפט של רה"מ: "קפצתי על הרימון." הציבור שלנו... פחות מתחבר. מי שקיבל את ראשות הממשלה לא קפץ על רימון. הוא קיבל זכות גדולה לבצע מהלכים דמוקרטיים והיסטוריים שעד עתה לא מבוצעים. הקמת ממשלת השינוי אינה אקט הרואי או גבורה. זהו אקט של תקווה. תקווה, שיש בכוחו של הציבור הדמוקרטי להביא לשינוי".