צפו כסיף תקף את סטרוק, אבתיסאם מראענה נעמדה לצדה: "די להשפיל נשים"

אורית סטרוק אמרה במהלך דיון בוועדת החינוך כי "אין עם פלשתיני", עופר כסיף השיב לה בכוחניות: "אין עם פלשתיני כמו שלך אין כלום בין האוזניים" | אבתיסאם מראענה לא נותרה אדישה: "נראה אותך מקבל את האמירה שלך אם ילד היה אומר את זה לבת שלך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/22 17:26 כב בשבט התשפב

כסיף תקף את סטרוק, אבתיסאם מראענה נעמדה לצדה: "די להשפיל נשים"
מראענה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

דיון סוער התרחש היום בוועדת החינוך. בדיון על מצבם של אתרי המורשת ביהודה ושומרון, עלו הטונים מספר פעמים, אחת מהן היתה כאשר חברת הכנסת אורית סטרוק אמרה כי "אין עם פלשתיני". חבר הכנסת עופר כסיף נכח גם הוא בדיון, והשיב לסטרוק בכוחניות.

"אין עם פלשתיני כמו שלך אין כלום בין האוזניים. איזו שטות. איזו יהירות קולוניאליסטית טיפוסית. גזענית משיחית, זה מה שאת", צעק כסיף לעברה של סטרוק.

באופן מפתיע, מי שנעמדה לצדה היתה חברת הכנסת אבתיסאם מראענה. "חברת הכנסת סטרוק אומרת 'אין עם פלשתיני' וחבר הכנסת כסיף בוחר לענות לה באמירה מיזוגנית ומבישה", כתבה מראענה בחשבון הטוויטר שלה. "די להעליב ולהשפיל ולהקטין נשים כי הן נשים. אילצת אותי לצאת להגנתה של סטרוק תלמדו לשלוט על הפה שלכם כי לא נסכים לכך נקודה".

"כשתפסיקו לבחון אם הטון שלנו גבוהה או נמוך יהיה כאן טוב יותר"

כסיף הגיב בציוץ של מראענה, וכתב: "ציוץ לא הגון ולא ישר. לא רק משום שאין שום עניין מגדרי בדבריי, אלא משום שאמרתי בדיוק את ההיפך ממה שאת כותבת. הרי אני טוען שיש עם פלשתיני ואומר לחברת הכנסת סטרוק שאין עם פלשתיני כפי שלה אין שכל. משמע הרי שאני בעצם אומר שיש לה שכל. לוגיקה פשוטה".

מראענה חתמה את הדיון: "כשתפסיקו לבחון מה שיש לנו בין האוזניים או בין הרגליים יהיה כאן שוויון. וכשתפסיקו לבחון אם הטון שלנו גבוה או נמוך יהיה כאן טוב יותר. נראה אותך מקבל את האמירה שלך אם ילד היה אומר את זה לבת שלך בכיתה על דיון אם יש אלוהים או אין".