יאיר גולן לכיפה: אסור להשוות בין מתנחלים לבדואים - המאבק של הבדואים מוצדק | צפו

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן ממרצ ענה לשאלת כיפה על אירועי הנטיעות ואמר כי הוא בא להרגיע את המצב. עוד אמר גולן כי ההשוואה בין אלימות המתנחלים לאלימות הבדואים מקוממת | צפו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/01/22 14:50 טו בשבט התשפב

יאיר גולן לכיפה: אסור להשוות בין מתנחלים לבדואים - המאבק של הבדואים מוצדק | צפו
ח"כ יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת מר"צ שאלנו את סגן שרת הכלכלה יאיר גולן: "בשבוע שעבר אמרת לצעירים בדואים בנגב, "תעשו מה שצריך בשטח", אתה לא חושש שהאמירה שלך הביאה לאלימות שלהם נגד יהודים?", התשובה שלו הדהימה גם אותנו.


(יאיר גולן: אסור להשוות בין מתנחלים לבדואים - המאבק של הבדואים מוצדק). 

במענה לשאלת כיפה אמר גולן: "בדיוק ההפך, מי ששמע את דברי מתחילתם עד סופם מבין שבאתי להרגיע את המצב ולהנמיך את גובה הלהבות ולהביא לכך שהטיפול במחאה יהיה בדרכי שלום ולא בדרכים אלימות".

יאיר גולן על המתנחלים: "הרסו קברים הרסו בתים וחבטו באנשים חפים מפשע"

לאחרונה גינית אלימות מתנחלים, תרצה לגנות גם את האלימות של הבדואים?

"ההשוואה היא פשוט לא לגיטימית פה יש בדואים שטוענים לחזקה על הקרקע ויש להם ויכוח עם המדינה על הקרקע במשך שנים ארוכות ושם יש אנשים שפשוט עברו דרך כפר, הרסו קברים הרסו בתים וחבטו באנשים חפים מפשע, מעין מעשה פוגרום, אין כאן ויכוח פוליטי או ויכוח על קרקע, פשוט פרעות.  

שר הבריאות ניצן הורוביץ  הוסיף: "יאיר ביקר שם והתקשר אלי אחר כך, עוד לא היו מהומות, יאיר אמר לי שזה חבית חומר נפץ הדבר הזה, זה על סף תבערה, צריך להפסיק את הנטיעות ולהרגיע את השטח. הוא ביקש ממני לדבר עם בנט שירגיע, כבר באותו ערב התחוללה שם מהומה גדולה, זה מאוד ברור מה שקרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן