הבדואים חידשו את המהומות בנגב: יידוי אבנים וחסימות בכביש 31

כביש 31 נחסם לתנועה מצומת שוקת עד תל ערד, לזמן ארוך, בשל מחאה אלימה של הבדואים באזור צומת מולדה. המפגינים יידו אבנים, המשטרה הגיבה באמצעי לפיזור הפגנות | מנכ"ל רגבים: "דורשים כי צה"ל ושירות הביטחון הכללי ייכנסו כאן ועכשיו לפעולה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/22 18:28 יא בשבט התשפב

הבדואים חידשו את המהומות בנגב: יידוי אבנים וחסימות בכביש 31
מהומות היום השלישי בנגב, צילום: Jamal Awad/Flash90

יום שלישי למהומות בנגב. כביש 31 נחסם לתנועה בשעות אחר הצהריים (ה') למספר שעות מצומת שוקת עד תל ערד בשל מחאה גדולה באזור צומת מולדה. אלפי בדואים לקחו חלק במחאה, חלקם עקרו שתילים שאנשי קק"ל נטעו בימים האחרונים, וחלקם יידו אבנים לעבר השוטרים. מניין העצורים בהפרת הסדר עומד על 13. 

לדברי המשטרה, קיום המחאה אושר, אך המפגינים הפרו את הסדר וירדו אל הכביש. שוטרים פעלו במקום, בסיוע מסוק המערך האווירי לפיזור הפרת הסדר שעם תחילתה נהדפה לתוך השטח. השוטרים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, כולל כדורי גומי, מהם נפגע אחד המתפרעים.

היום השלישי של המהומות בנגב |

היום השלישי של המהומות בנגב | צילום: Jamal Awad/Flash90

"דורשים כי צה"ל ושירות הביטחון הכללי ייכנסו כאן ועכשיו לפעולה"

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים אמר הערב כי "במאורעות מאי 2021 במבצע שומר החומות, מערכת הביטחון הגיבה לאט מדי ומאוחר מדי. כבישי הנגב ורחובות הערים בערו במשך ימים ארוכים, וזמן רב מדי וחיי אדם נגבו עד שמערכת הביטחון הצליחה להשיב את השקט והביטחון לרחובות. אסור שמראות אלו יחזרו על עצמם, ולכן אנו דורשים כי צה"ל ושירות הביטחון הכללי ייכנסו כאן ועכשיו לפעולה". 

בנוסף הוא אמר כי האירועים הקשים של אתמול והיום בנגב, הם תוצאה ישירה של התקפלות הממשלה בפרשת הנטיעות. "בדיוק כמו שהתרענו בפניהם מראש, כי כניעה לאלימות ולסחיטה מצד רע"מ תוביל באופן ישיר להגברת האלימות ברחובות". 

לסיום הוא אמר: "האמירות המזעזעות מצד נבחרי ציבור, ובראשם יאיר גולן, הם הדלק שהוביל להתלקחות בנגב. יש פה מקום ללקיחת אחריות והפקת לקחים".