הממשלה תאשר: ביטול 70 מיליון שקל שהובטחו לאוניברסיטת אריאל

מכה לאוניברסיטה בשומרון: בישיבת הממשלה שתתקיים היום יבטלו השרים עשרות מיליוני שקלים לאוניברסיטת אריאל שהובטחו למוסד בהסכמים הקואליציוניים | תקווה חדשה: "פייק ניוז, 50 מיליון יוקצו לאוניברסיטת אריאל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/12/21 11:10 כב בטבת התשפב

הממשלה תאשר: ביטול 70 מיליון שקל שהובטחו לאוניברסיטת אריאל
ראש הממשלה עם שרת החינוך, צילום: חיים צח, לע"מ

ישיבת הממשלה מתכנסת היום (א') בקיבוץ מבוא חמה שבגולן, שרי הממשלה יציגו תכנית סיוע נרחבת לחבל הארץ המרוחק אך בו זמנית, בשומרון יספגו מכה כואבת. על סדר יום הממשלה נמצא תיקון להסכמים הקואליציוניים שיסיט עשרות מיליונים מהאוניברסיטה הראשונה ביהודה ושומרון.

על פי ההחלטה שצפויה לקבל את אישור השרים, 70 מיליון שקלים שהוקצו בהסכמים הקואליציוניים על פי דרישת מפלגת תקווה חדשה לתמיכה באוניברסיטת אריאל, ישללו מהמוסד ויוקצו לצורך תמיכה במוסדות להשכלה גבוהה. מדובר בשינוי שנעשה על פי דרישת היועץ המשפטי לממשלה, שלא אישר העברת כספים למוסד ספציפי. לאור ההחלטה הכספים יועברו למועצה, גורמים בממשלה טוענים שהכסף אכן יגיע לאריאל, אך הכוח כרגע הוא בידיים של  הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה.

מתקווה חדשה נמסר בתגובה לפרסום: "פייק ניוז. תקווה חדשה הביאה לאישור תקצוב של 50 מיליון ש"ח בשנה עבור אוניברסיטת אריאל לאחר שנים של הזנחת העניין מצד ממשלות קודמות. התוספת התקציבית שאושרה היא הצלחה והיא באה רק בעקבות דרישתנו.

לעניין החלטת הממשלה: החוק לא מאפשר תקצוב ישיר למוסד אקדמי ספציפי, ועל כן הוחלט על תקצוב רוחבי של 70 מיליון ש"ח, ש-50 מיליון מהם יוקצו לטובת אוניברסיטת אריאל, והשאר למוסדות אקדמיים נוספים".

במסמך שיבוא לאישור השרים נכתב כי, "ב-24 באוקטובר 2021 קיבלה הממשלה החלטה המתקנת, בין היתר, את הנספח להחלטה, כאשר במסגרת זו עודכנו העניינים והסכומים הנובעים מהסכמים קואליציוניים שהתקבלו מיום קבלת ההחלטה ועד למועד תיקונה, ונקבע כי יוקצה סכום בגובה 70 מיליון שקלים בשנים 2022-2021 עבור אוניברסיטת אריאל. לאור החלטת הממשלה 666 בדבר הקמת הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, לעניין ייעוד כספים על בסיס הסכמים פוליטיים תקציביים לגופים מסוימים, ולאחר תהליך מקצועי שבוצע על ידי משרד החינוך לבחינת התאמת השימושים המיועדים של התקציבים האמורים למבנה התקציב, מוצע לתקן את הנספח להחלטה כך שפירוט הייעוד יקבע 'תמיכה במוסדות להשכלה גבוהה' והתקציב יוקצה בהתאם להחלטות ות"ת וכלליה".


(בנט באוניברסיטת אריאל).