יאיר גולן נגד עודד פורר: "פופוליסטי"

אחרי שאתמול שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר חתמו על צו לביטול הפיקוח על המחירים על חמאה, סגן השר יאיר גולן מסיעת מר"צ תוקף: "מעדיף את טובת הטייקונים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/11/21 08:37 כ בכסלו התשפב

יאיר גולן נגד עודד פורר: "פופוליסטי"
יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחירי החמאה מביאים לביקורת בקואליציה: שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר חתמו אמש (ג') על צו לביטול הפיקוח על המחירים על חמאה, זאת כדי לתת מענה למחסור במוצר הבסיסי. סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן תקף את השרים של ישראל ביתנו.

יאיר גולן: "לא נכון והרסני"

הבוקר כתב גולן נגד פורר: "שר החקלאות רוצה שהכל יהיה ללא פיקוח - רק כוחות השוק. כמה פופוליסטי, כמה לא נכון, כמה הרסני לחקלאי ישראל. יידעו החקלאים והצרכנים ששר החקלאות מעדיף את טובת הטייקונים על פני טובתם שלהם".

כאמור, צו לביטול הפיקוח על המחירים על חמאה, מגיע אחרי שבמרץ 2020 נקבע בהוראת שעה פטור מלא ממכס על חמאה, בעקבות זאת המחסור במוצרי חמאה נפסק, וצריכת החמאה גדלה בשנת 2020 ב-50%.

בנוסף, מגוון המוצרים גדל ב-30% והמחיר של החמאה שאינה בפיקוח ירד ב-11%. בנוסף, פתיחת השוק לא פגעה בייצור המקומי אלא להיפך - ייצור החמאה המקומית גדל בכ-11%. נוכח נתונים אלה החליטו השרים ליברמן ופורר לבטל את הפיקוח על מחיר החמאה.

לפני שלושה שבועות פרסם פורר טיוטת צו למתן פטור ממכס ביבוא שורה ארוכה של מוצרי חלב. הצו נועד להבטיח את אספקת הביקוש למוצרי חלב ולהוריד את יוקר המחיה, תוך שמירה על החקלאות המקומית ומתן ודאות לענף החלב בשנים הקרובות. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן