ברשימה המשותפת מבהירים: נצביע בעד חוק החשמל

אחרי שהוסרו המוקשים בחוק החשמל של סיעת רע"מ ברשימה המשותפת אומרים לחדשות כיפה כי יצביעו בעד החוק בקריאה שניה ושלישית | בימין תוקפים את שקד: "חוק רע ומביש"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/11/21 12:49 יט בכסלו התשפב

ברשימה המשותפת מבהירים: נצביע בעד חוק החשמל
חברי הרשימה המשותפת, צילום: David Cohen/Flash90

אתמול הודיעו שרת הפנים איילת שקד וח"כ וליד טאהא כי הושגו הבנות בנוגע לחוק החשמל וכי היום (ג') הוא יעלה להצבעה. ברשימה המשותפת תומכים בחוק ומתכוונים להצביע בעד. גם אתמול הצביעו ברשימה המשותפת יחד עם הקואליציה על חוק הגבלת כהונה, החלטה שהייתה ידועה לקואליציה מראש.

חברי הרשימה המשותפת מתכוונים להצביע בעד החוק בקריאה שני ושלישית ובכך להבטיח שהחוק יעבור, גם אם באגף הימיני של הקואליציה יהיה מי שלא יגיע להצבעה, כפםי שהיה אמש עם חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה. 

בימין תוקפים את שרת הפנים על ההסכמות שהושגו עם סיעת רע"מ. ח"כ אורית סטרוק כתבה הבוקר על החוק::"נשארנו עם החוק הגרוע והמביש שעבר בטרומית. חוק שילבין 70,000 בתים ערבים וישחיר את המשילות ושלטון החוק. הפסד גדול לתנועה הציונית ולמשילות הישראלית. חוק רע ומביש. צריך להצביע נגדו.

"שקד מעניקה לתנועה האיסלמית חשמל ואותנו היא משאירה בחושך"

בפורום ההתיישבות הצעירה יוצאים נגד נוסח החוק שלא מתייחס להתיישבות ביהודה ושומרון, "שקד מעניקה לתנועה האיסלמית חשמל ואור בזמן שאותנו היא משאירה בחושך", אומרים בהתיישבות הצעירה. "במקום ששרת הפנים - שנבחרה  בקולות מצביעים תושבי ההתיישבות הצעירה - תתגאה בהסדרתנו, היא מתגאה ב״הישג״ שבזכותו יולבנו ״רק״ 70,000 בתים ערבים בלתי חוקיים. אנחנו מצפים ממי שמצליחה להגיע להבנות חגיגיות עם רע״מ, לדאוג לכל הפחות באותה מידה לאנשים שבחרו בה וחשים שוב מרומים", הוסיפו.

כאמור, היום בשעה 14:00 ידונו בוועדת הפנים והגנת הסביבה בהצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון -  חיבור בתים לחשמל), של חברי הכנסת:  ווליד טאהא, מנסור עבאס, מאזן גנאים, אימאן ח'טיב יאסין וג'ידא רינאוי-זועבי.


(עימות בין וליד טאהא ובין גביר, בדיון על חוק החשמל).