הארכיון לא שוכח: מה חשב נתניהו על הגבלת כהונה לראש ממשלה

בליכוד תקפו היום את הצעת החוק של גדעון סער להגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים בלבד. אבל ראיון עבר של נתניהו חושף דעה קצת שונה, "יותר מזה אתה לא צריך"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/11/21 13:30 י בכסלו התשפב

הארכיון לא שוכח: מה חשב נתניהו על הגבלת כהונה לראש ממשלה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה מגיע היום לוועדת השרים לענייני חקיקה ומשם יעשה את דרכו אל מליאת הכנסת. אמנם החוק לא יחול על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בצורה רטרואקטיבית אבל בליכוד תקפו היום את החוק כחלק ממאבקם בחוקים הפרסונליים של שר המשפטים גדעון סער. אבל נתניהו בעבר, תמך בהגבלת כהונה.

בראיון שהעניק לפני לא מעט שנים נשאל נתניהו, "כמה זמן אתה רוצה להיות ראש ממשלה? 4 שנים, 8, שנים, או עד סוף כל הדורות?". נתניהו ענה: "יש לי תשובה מצוינת בשבילך. אני הייתי אחד מהיוזמים של החוק לבחירה ישירה ובקשתי להוסיף לשם סעיף, שראש ממשלה לא יוכל לכהן יותר משתי קדנציות. ואני אגיד לך למה, אם לא תעשה את זה בקדנציה הראשונה אולי תעשה את זה בקדנציה השנייה אבל יותר מזה אתה לא צריך. תעשה את הדברים לך הביתה. אני אשמח אחרי התפקיד הזה ללכת ולעשות דברים אחרים".

אבל ארכיון לחוד ומציאות לחוד. היום התראיין חבר הכנסת דוד ביטן מסיעת הליכוד ואמר על החוק כי "אם החוק יהיה 8 שנים מלאות ולא שתי קדנציות - יש על מה לדבר. בשיחות עם נתניהו בעבר לא הייתה לו בעיה עם החוק, בתנאי שלא יחול רטרואקטיבית". אבל בליכוד מיהרו להבהיר כי הם מסתייגים מהחוק והודיעו: "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן