נתניהו מודר מפגישות עם מנהיגים | לפיד: הם לא מעוניינים לפגוש אותך

בכירים בליכוד זועמים על כך ש"בניגוד למקובל" יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לא הוזמן לפגישות עם מנהיגים מהעולם שהגיעו לבקר בישראל | יאיר לפיד עקץ: "המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה עם נתניהו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/11/21 15:47 יג בכסלו התשפב

נתניהו מודר מפגישות עם מנהיגים | לפיד: הם לא מעוניינים לפגוש אותך
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שורה של בכירים בליכוד ובראשם חבר הכנסת יואב קיש פנו אל משרד החוץ בבקשה לברר מדוע בניגוד למקובל בשנים הקודמות משלחות של בכירים מרחבי העולם לא נפגשים עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, חברי הליכוד ביקשו לתקן את המצב וקיוו שמדובר באי הבנה. התשובה של משרד החוץ הייתה עוקצת במיוחד.

במכתב שנשלח אל מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז כתבו חברי הליכוד: "מאז הוקמה ממשלת ישראל ה-36, פועל משרד החוץ בניגוד לנוהג המקובל מזה עשרות שנים ונמנע מלתאם פגישות בין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי המבקרים בישראל לבין יו"ר האופוזיציה. החשיבות בקיום פגישות אלה לשם חיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל ברורה".

בליכוד הוסיפו ודרשו: "אנו מבקשים למנות איש קשר קבוע במשרד החוץ אשר יעמוד בקשר עם לשכת יו"ר האופוזיציה לשם תיאום הפגישות כאמור. אנו מקווים כי טובת מדינת ישראל וחיזוק מעמדה הבינלאומי יעמדו לנגד עיניך וכי אכן תורה על השבת הנוהג ארוך השנים, כמפורט במכתב זה".

לשכת לפיד הסבירה את הסיבה לחריגה מהנוהל והביכה את יו"ר האופוזיציה: "מדובר כמובן בנוהל רב שנים שאכן יו"ר האופוזיציה רשאי להיפגש עם משלחות מדיניות שמגיעות ארצה. כך היה גם בזמן כהונותו של לפיד כיו"ר אופוזיציה", מסרו במשרד החוץ, והוסיפו: לצערנו לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין לפגישה עם יו"ר האופוזיציה נתניהו ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין.

הליכוד: "נתניהו מקיים פגישות לא באמצעות משרד החוץ"

בתגובה לפרסומים, במפלגת הליכוד אומרים היום: "ראש הממשלה לשעבר נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות ״אין הפתעות״ המסוכנת שמוביל יאיר לפיד ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם איראן. נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".


(לפיד בפגישה מדינית).