"חוק הקורונה החדש": לפיד וליברמן קיבלו פטור מישיבות קבינט הקורונה

שני השרים היו מחויבים על פי חוק להשתתף בקבינט שמחליט על מדיניות הקורונה של הממשלה, אך בישיבות האחרונות הם לא השתתפו. כעת מתפרסם כי שונה הרכב הקבינט, והם נשארו בחוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/21 17:45 ד בכסלו התשפב

"חוק הקורונה החדש": לפיד וליברמן קיבלו פטור מישיבות קבינט הקורונה
לפיד וליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בישיבת שרים לענייני חקיקה שהתקיימה אתמול (א'), עבר "חוק הקורונה החדש" שכולל מספר שינויים בהרכב קבינט הקורונה. עד עתה, היו חברים בוועדת שרים של ממשלת ישראל אשר מונתה לשם התמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל, כ-13 שרים. כעת מתברר כי הרכב השרים מצטמצם ולפיד וליברמן לא יחוייבו להשתתף בדיונים, כך על פי דיווח של N12.

בחודשים האחרונים פורסם כי באופן קבוע נעדרים מישיבות קבינט הקורונה ממלא מקום יושב הראש, לפיד, וכן שר האוצר ליברמן. לפיד אף הודה בטעותו ואמר "יכול להיות שהחמצתי את הרגע שבו הייתי צריך להיכנס לזה יותר. טוב שהתקשורת הקימה צעקה - ואכן נעניתי". גם ליברמן עמד על המוקד בעניין הזה, עד שהתערב היועץ המשפטי לממשלה והודיע לו כי אין לו ברירה ועליו להגיע לישיבות. ליברמן הודיע בתגובה כי הוא ישנה את החוק.

קבינט הקורונה

קבינט הקורונה צילום: Emil Salman/POOL

כעת האיום מתממש והשרים לפיד וליברמן מקבלים פטור מהשתתפות בקבינט. מפלגת הליכוד מסרה בתגובה לפרסום: "מה עושים שני שרים בכירים שנתפסו כשהם מבריזים מקבינט הקורונה? פשוט, משנים את החוק! הממשלה הרעה הזאת אומרת 'באנו לעבוד' - הם שכחו להוסיף: 'באנו לעבוד עליכם'".