יאיר לפיד מודה: "טעיתי שלא הגעתי לישיבות הקבינט"

לאחר שנעדר מישיבות קבינט הקורונה, שר החוץ התראיין הערב למהדורות החדשות והודה כי, "יכול להיות שהחמצתי את הרגע שבו הייתי צריך להיכנס לזה יותר". לגבי שנת הלימודים אמר כי היא צריכה להיפתח כסדרה והזכיר: "אני מאמין בפתרון שתי המדינות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/08/21 21:47 יא באלול התשפא

יאיר לפיד מודה: "טעיתי שלא הגעתי לישיבות הקבינט"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ וראש הממשלה החליפי עובד קשה הערב (ה') כאשר הוא התראיין למהדורת החדשות המרכזית של תאגיד השידור הציבורי, חדשות 12 וחדשות 13. 

לאחר שבתחילת החודש נחשף כי לפיד נעדר מישיבות קבינט הקורונה, למרות שעל פי חוק הוא מחויב להיות נוכח בהן, בראיון לכאן חדשות הוא מודה שטעה. "יכול להיות שהחמצתי את הרגע שבו הייתי צריך להיכנס לזה יותר. טוב שהתקשורת הקימה צעקה - ואכן נעניתי", אמר בראיון לכאן חדשות, "עשינו לעצמנו חלוקת עבודה מסודרת שבה ראש הממשלה יותר התמקד במגיפה ואני בהעברת התקציב ותחזוק הקואליציה. אבל, הוא ממהר להדגיש, "אפילו ממרוקו עליתי בזום לקבינט הקורונה האחרון. אני כמובן מעודכן על בסיס יומיומי", עוד הוסיף כי "ראש הממשלה עושה החלטות אמיצות ונכונות וכולנו מגבים אותו". 

בהתייחסות למספר החולים הקשים, אשר חצה אתמול את רף ה-600 טוען לפיד כי "לא טעינו, יש התפרצות של זן חדש ואני חושב שאנחנו מטפלים בזה בסך הכל בסדר גמור. עדיין, הממשלה מתמודדת. 

פחות משבועיים לפתיחת שנת הלימודים, שר החוץ סובר שבתי הספר צריכים להיפתח כמתוכנן. "בסופו של דבר, צריך להחזיר את הילדים לבתי הספר, הם איבדו שנה מחייהם. יהיו הדבקות, אבל בגיל הזה זה פחות מסוכן. נצטרף לקיים חיים תקינים ככל האפשר לצד המגיפה". עוד הדגיש ראש הממשלה החליפי כי "אני אתנגד לסגר נוסף. צריך לעשות הכל כדי לא להגיע לסגר. התפרצויות הקודמות. היו שלושה סגרים ארוכים ומייסרים ובכל זאת מתו 6,500 ישראלים. זאת אומרת שלא בהכרח מדובר בצעד היעיל ביותר". 

שלושה חודשים מאז מבצע שומר החומות אשר במהלכם הופסק הסיוע, קטאר והאו"ם חתמו על ההסכם להכנסת המענק הקטארי לרצועת עזה. על פי ההסכם, החל מחודש ספטמבר קטאר תחזור להעביר כספים בסך 100 דולר במזומן לכ-100 אלף משפחות נזקקות, אותם יקבלו המשפחות במסגרת תוכנית המזון העולמית של האו"ם. באשר למצב בעזה, אמר, "רוצים שקט. עובדים על להגיע להסדרה רחבה בעזה, נצטרך לשים על השולחן את פירוז עזה תמורת שיקום. בנושא הנעדרים והשבויים אין חדש, ישבתי היום בצהריים עם שר המודיעין המצרי והודיתי לו על העזרה אבל זה תהליך ארוך וכאוב. המשימה שלנו גם לא להיכנע לחמאס. חושב שזה הדבר החשוב לעשות בשביל ביטחון ישראל".

באשר לאפשרות מו"מ מדיני, אמר לפיד, "אני מאמין בפתרון שתי המדינות, אין לי עניין לשלוט בהם, אבל זה לא משהו שיקרה בממשלה הנוכחית בהרכב הנוכחי. כשאהיה ראש הממשלה יכול להיות שהמצב ישתנה. יש דיאלוג איתם, היחסים מורכבים".