"אסור לפגוע בילדים" מרצ וש"ס משתפות פעולה נגד ליברמן

לאחר שההחלטה של שר האוצר עוררה סערה, עקב פגיעתה בקצבאות הילדים, ח"כ מוסי רז מצטרף להצעה של ח"כ אוריאל בוסו למנוע פגיעה במעונות יום. "שמח שהשר פועל לשילוב חרדים בשוק העבודה, אך אסור שזה יהיה תוך פגיעה בילדים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/07/21 13:31 כח בתמוז התשפא

"אסור לפגוע בילדים" מרצ וש"ס משתפות פעולה נגד ליברמן
צילום: Yonatan Sindel/Flash90&יעקב כהן

שר האוצר אביגדור ליברמן, החליט אמש (ד') לבטל את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים לאברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר. מתחילת שנת הלימודים הבאה יצטרכו האברכים לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. חברי כנסת רבים הגיבו בזעם על החלטתו החדשה של ליברמן, בעיקר חרדים ודתיים אך גם חילונים דוגמת מוסי רז ממרצ. 

היום, מודיע חבר הכנסת ממרצ כי הוא מצטרף להצעה הדחופה לסדר, אותה יזם ח"כ אוריאל בוסו מש"ס,  היוצאת נגד הפגיעה בסבסוד מעונות היום. מחבר הכנסת רז נמסר: "אני שמח ששר האוצר ליברמן פועל לשילוב חרדים בשוק העבודה " פותח בדבריו, אך ממהר לסייג: "אסור ששילוב זה יהיה תוך פגיעה בילדים". לטעת רז, "אני יכול לחשוב על דרכים טובות יותר לשילוב כמו ביטול גיוס החובה (או לפחות הורדת גיל הפטור), לימודי ליבה ועוד". עוד טען: "מי שייפגעו מהחלטת ליברמן הן משפחות מעוטות יכולת, וכאלה יש רבות לא רק בחברה החרדית. על המדינה להושיט יד לחלשים ולא להעמיק את מצוקתם".

גם יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ הצטרף לביקורת נגד חברו לממשלה, בראיון לגלי צה"ל אמר: "אני בעד לתת לילדים מה שהם צריכים - במנותק ממה שההורים שלהם עושים". עוד טען שר הבריאות: "ילד הוא ישות בפני עצמה, ואם טובתו היא להיות במעון - אני לא בעד לשלול ממנו את זה".  כאמור, ח"כ רז וייתכן כי אף חברי מרצ נוספים, צפויים לתמוך בהצעה של ש"ס לבלום את תוכניתו של שר האוצר לפגוע במעוני היום של המגזר החרדי.

שר האוצר הגיב בחשבון הטוויטר של על הביקורת: "אני מתחבר לשותפיי בקואליציה, אכן "יש מה ללבן", לילדים צריך להעניק "מה שהם צריכים" - השכלה ויכולת להשתלב בשוק התעסוקה, להתפרנס בכבוד ולא להתבסס על קצבאות ונדבות. ולידידיי מהמגזר החרדי, אני קורא לכם לחזור למקורות ולדברי הרמב"ם (שעבד במשרה מלאה), שאמר: "כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן