רק תבוא: נתניהו שוקל להציע לגנץ את ראשות הממשלה ללא רוטציה

גורמים באופוזיציה מגבשים מהלך להפלת הממשלה באמצעות הצבעת אי-אמון . לפי ההצעה המסתמנת, נתניהו יהיה ראש הממשלה החליפי. המכשול: גנץ מחכה להעברת התקציב.

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/21 07:19 יא באלול התשפא

רק תבוא: נתניהו שוקל להציע לגנץ את ראשות הממשלה ללא רוטציה
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ככל שמתחזקת ההערכה שתקציב המדינה יעבור בכנסת, כמעט לא נותרו לאופוזיציה דרכים להפיל את הממשלה. בסקרים הקואליציה יכולה להמשיך לרדת ונתניהו יכול להמשיך לטפס, זה לא ישנה כלום במציאות בלי שהממשלה איכשהו תתפרק. האפשרות האחרונה של נתניהו שתפורסם ב'ישראל היום' בטורו של מתי טוכפלד.

הניסיונות לתקוע טריז בתוך הקואליציה ולחפש מורדים חדשים על רקע התקציב, יימשכו עד הרגע האחרון אי שם באמצע נובמבר, אבל יחד עם זאת מנסים בליכוד לשבור את הראש גם על דרכים אחרות. פעולות אלו מגיעות מתוך הבנה שהכסף בממשלה הנוכחית נזיל מדי ויחולק בשפע לכל דורש, ורשת הביטחון של הרשימה המשותפת עבה מדי, כך שמה שרואים על הנייר, קואליציה על חודו של קול, לא לגמרי משקף את המציאות.

כך הפכה למעשה אופציית גנץ לאפשרות היחידה הנצפית באופק. גנץ לא טורח להכחיש אותה, הרי מעמדו מתחזק בתוך הממשלה בכל עת שעולה החשש שיום אחד יברח להם, ובליכוד מדברים עליה בפה מלא. רק השבוע אמר: "יכולתי להיות ראש הממשלה, ואני חושב שאני יכול להיות ראש ממשלה בכל נקודת זמן פוליטית". גנץ חושש מעליהום תקשורתי נגדו, אבל במידה שתתרחש קטסטרופה או שהממשלה תמשיך לאבד גובה בציבור, תהיה לו ההצדקה לעשות מהלך.

נתניהו לא מחכה לזה. הוא יודע שהיחסים בינו לבין גנץ הם מכשול משמעותי בדרך למימוש התוכנית. הוא גם יודע שגנץ לא יבוא לפני התקציב. רק זה חסר לו, להתמנות לראשות הממשלה ולנסות להעביר מייד תקציב שיכול להפיל אותו.


(נתניהו תוקף את בנט, גנץ ישתכנע).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן