תקרא לי אדוני חריג: ח"כ בן גביר הורד בכוח מבימת הכנסת

במהלך דיון במליאת הכנסת בניהולו של אחמד טיבי עלה איתמר בן גביר לנאום ולאחר שסרב לרדת מבימת הכנסת הורד בכוח על ידי סדרנים. הסיבה: סרב לפתוח במילים "אדוני היו"ר" וקרא לטיבי "מחבל" | מאוחר יותר גם אורית סטרוק הורדה מהבימה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/21 22:15 יז באב התשפא

חריג: ח"כ בן גביר הורד בכוח מבימת הכנסת
ח"כ בן גביר במליאה, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדיון במליאת הכנסת נכנס לתוך הלילה ובזמן שח"כ אחמד טיבי ישב על כיסא יושב הראש, תקרית חריגה התרחשה. בתיעוד מתוך המליאה ניתן לראות את ח"כ איתמר בן גביר מורד בכוח על ידי סדרנים מבימת הכנסת בזמן שהוא מתנגד בכל כוחו.

הסיבה להזעקת הסדרנים היא שבן גביר אמר בפתח דבריו: "ברשות יו"ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה". לאחר מכן טיבי שניהל את הישיבה קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו אדוני. בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו"ר הכנסת. בן גביר הגיב לאחמד טיבי: "אתה לא אדוני, אתה מחבל, אתה לא צריך להיות פה".

בן גביר סירב לעזוב את המליאה, ובסופו של דבר הוצא על ידי המשמר. בן גביר מסר בתגובה: "אחמד טיבי הוא מחבל, שנתן למאבטחים הוראות בניגוד לסמכותו. זה לא יעבור בשתיקה, נפנה לוועדת האתיקה נגד טיבי וכבר הערב פניתי ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה להדיח את סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת טיבי". בהמשך הוציא טיבי את אורית סטרוק מהמליאה וקרא לעברה: "תשתקי".

דקות לא רבות לאחר שהוריד את בן גביר, נ‏משכה הדרמה כשטיבי קרא לח"כ אורית סטרוק: "תשתקי!" והוציא אותה מהמליאה. 
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן