הליכוד נגד בנט ולפיד: "הממשלה הרעה הזאת מעמידה בסכנה את מדינת ישראל"

במפלגת הליכוד החליטו לתקוף הבוקר את ממשלת בנט לפיד, הפעם בעקבות הפרסום לפיו רוסיה פועלת להגביל את חופש הפעולה של צה״ל בשמי סוריה: "חודש וחצי בלבד לקח לממשלה הרעה הזאת למחוק הישגים חשובים שהבאנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/07/21 10:13 טז באב התשפא

הליכוד נגד בנט ולפיד: "הממשלה הרעה הזאת מעמידה בסכנה את מדינת ישראל"
ישיבת סיעת הליכוד. ארכיון, צילום: ללא

במפלגת הליכוד מצאו סיבה חדשה לתקוף את ממשלת בנט-לפיד. הפעם מדובר בדיווחים מסוף השבוע, לפיהם רוסיה פועלת להגביל את חופש הפעולה של חיל האוויר הישראלי מעל סוריה כנגד מטרות איראניות.

הבוקר (א') אומרים בליכוד כי הממשלה מעמידה את האזרחים בסכנה: "חודש וחצי בלבד לקח לממשלה הרעה הזאת למחוק הישגים חשובים שהבאנו לאורך שנים ולהעמיד בסכנה את מדינת ישראל ואזרחיה". 

"אנחנו הוצאנו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה - והם החזירו את הקורונה לישראל. אנחנו בלמנו את איראן מלהגיע לפצצה גרעינית וחשפנו את ארכיון הגרעין הסודי של איראן - והם הסכימו למדיניות ״אין הפתעות״ מול ארצות הברית ובכך פגעו בעצמאות הפעולה של ישראל נגד תכנית הגרעין האיראנית".

כאמור, בליכוד נשענים הפעם על דיווחים בתקשורת, ואומרים: "הם שברו שיא חדש. לפי הדיווח רוסיה פועלת להגביל את חופש הפעולה של צה״ל בשמי סוריה מול מטרות איראניות באזור". 

בליכוד מזכירים כי חופש הפעולה בסוריה נשמר, לטענתם, בזכות היחסים הקרובים בין נתניהו ופוטין, "דבר שהבטיח את ביטחונה של ישראל ותושביה". לסיכום הם אומרים: "אם הדיווח נכון, הממשלה הכושלת איבדה עוד נכס אסטרטגי חיוני שישראל נהנתה ממנו בזמן ממשלת נתניהו, ובכך היא חושפת אותנו לסכנה נוספת". 

נציין כי בחודש שעבר, האשים ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד התחייב למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, על מדיניות ״אין הפתעות״ בעניין איראן". לאחר מכן, אמר: "הצהרה רשמית בנושא זה פורסמה ביום שישי על ידי משרד החוץ בירושלים ומחלקת המדינה בוושינגטון. זוהי התחייבות ישראלית מדהימה שפוגעת פגיעה חמורה בליבת הביטחון הלאומי שלנו. אם בגין היה מתחייב למדיניות ״אין הפתעות״, לא היינו משמידים את הכור הגרעיני בעיראק".


(דברי נתניהו בחודש שעבר)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן