בנט: "יש לנו ולאזרחי לבנון אויב משותף - חיזבאללה ואיראן"

ראש הממשלה נאם בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי, התייחס למצבה של לבנון: "נמצאת על סף קריסה", וחשף: "אנחנו מיישמים מדיניות אחרת, גם במקלות וגם בגזרים - זה נכון בכל הזירות שלנו שהשתיקה יפה להן"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/07/21 07:36 ו באב התשפא

בנט: "יש לנו ולאזרחי לבנון אויב משותף - חיזבאללה ואיראן"
ראש הממשלה נפתלי בנט. "לבנון על סף קריסה", צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט, נאם אמש (ד') בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי, בבסיס דיין בגלילות, אותו סיימו 44 בוגרות ובוגרים חדשים במסגרת מחזור מ״ח. הטקס התקיים בנוכחות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ומפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב.

"האיומים הביטחוניים סביבנו לובשים ופושטים צורה", אמר ראש הממשלה, "הם הרבה יותר מורכבים והרבה פחות צפויים. למולם אנחנו פועלים היכן שנדרש ומתי שנדרש: בתחכום, ביצירתיות, בנחישות ובתחבולה. תחבולה היא יסוד הפעולה, לא התבלין. האנשים המופלאים שלנו, עם מדים או בלי מדים, פועלים מסביב לשעון בכל הזירות, הקרובות והרחוקות, ולא רק בכוח הזרוע. אנחנו נמשיך בזה. לא נאפשר לאף מדינה או ארגון טרור לאיים על ביטחון ישראל, על ריבונותה, על אזרחיה".

בנט המשיך והתייחס לציון 15 שנים למלחמת לבנון השנייה שחל השבוע: "זו הייתה מלחמה שחשפה אצלנו לא מעט בעיות ופערים. חוויתי את חלקם מקרוב מאוד, כמפקד ביחידת מילואים שפעלה בעומק השטח. כמו כולם ראיתי את הבלבול, את חוסר האונים, את היעדרן של הנחיות, של קו ברור ורוח ברורה. צה"ל היום, בפיקוד הרמטכ"ל אביב כוכבי, נמצא במקום אחר לגמרי. במענה, במוכנות, במכה שננחית על אויבינו, אם נידרש לכך".

הרמטכ"ל כוכבי, רה"ב בנט, הנשיא הרצוג ושר הביטחון גנץ

הרמטכ"ל כוכבי, רה"ב בנט, הנשיא הרצוג ושר הביטחון גנץ, צילום: חיים צח, לע"מ

"ימים אלה הם ימים קשים מעברו השני של גבולנו הצפוני. מדינת לבנון נמצאת על סף קריסה, הייתי אומר כבר בקריסה, כמו כל המדינות שאיראן משתלטת עליהן ומתבססת בהן. כל דבר שאיראן נוגעת בו נהרס. את המחיר הכבד משלמים הפעם אזרחי לבנון. חיזבאללה, בשליחות איראן, מסכן את אזרחי לבנון ואת עתידם. אזרחי לבנון – הם לא האויב. למעשה, יש לנו ולאזרחי לבנון אויב משותף: חיזבאללה ואיראן. רק בהבדל אחד: לנו יש את כל הכלים ואת היכולות להתמודד למול האויב הזה".

"אנחנו ממשיכים לעקוב אחר כל אלו שפועלים נגדנו, ואנחנו שומרים על דריכות ועל מוכנות למול כל תרחיש. גם לגבי רצועת עזה זה נכון. אנחנו מיישמים למולה מדיניות אחרת גם במקלות וגם בגזרים. זה נכון בכל הזירות שלנו שהשתיקה יפה להן".

אלוף משנה שי סימן טוב שנפצע ב

אלוף משנה שי סימן טוב שנפצע ב'צוק איתן', מקבל את תעודת סיום הקורס מהרמטכ"ל והנשיא, צילום: דובר צה"ל

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן