סוף למרד ממשלת ג'ובים | אלי אבידר ימונה לשר ללא תיק

חבר הכנסת הפורש מישראל ביתנו ישמש בינתיים כשר ללא תיק, וייתכן כי יחליף את אלעזר שטרן בתפקיד שר המודיעין. לאחר מינויו הוא יפרוש כחלק מהחוק הנורווגי מהכנסת, ובכך לקואליציה יהיה פחות מורד אחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/21 21:22 טו באב התשפא

ממשלת ג'ובים | אלי אבידר ימונה לשר ללא תיק
מעכשיו גם שר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

פחות מכשול בממשלה: נמצא הפתרון מול חבר הכנסת אלי אבידר, שפרש מסיעת ישראל ביתנו לאחר שלא קיבל תיק בממשלה. הערב (ש') על פי פרסום של עמית סגל, בממשלה הוחלט להעניק לאבידר שר ללא תיק, ובעד הוא יצא מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. אבידר היווה מכשול לקואליציה, כאשר התנגד לחוק הפיצול של ארבעה חברי כנסת כסיעה, והיה חשש כי יעשה זאת שוב בעתיד.

כעת הוסכם כי הוא יקבל תיק כפי שרצה, והוא מסתמן להחזיק בו עד שיחליף את אלעזר שטרן במשרד המודיעין, שטרן צפוי לפרוש מהממשלה במידה ויבחר לעמוד בראש הסוכנות יהודית, לאחר שיצחק הרצוג מונה לנישא ה-11 של ישראל. אבידר היה לסמל שמרידות לאורך השנים האחרונות ולא רק מול הקואליציה, אלא גם בכל הקשור לנושא החיסונים נגד הקורונה. אבידר היה ידוע כמי שמתנגד באופן נחרץ להתחסן עד שהגיע השינוי בסוף השבוע האחרון.

מטעמו של חבר הכנסת מישראל ביתנו יצאה הודעה כי כבר בתחילת החודש הוא קיבל את החיסון נגד נגיף קורונה, והסביר: "ההחלטה להתחסן נבעה מסיבות משפחתיות פרטיות, ומתוך אחריותו כאיש ציבור". עוד צויין בהודעה כי אבידר לא מתנגד לחיסונים, ומשפחתו כולה התחסנה ויחד זאת הבהיר כי, "הביע בעבר את דעתו על כך שהוא קשוב ומעריך את חירותו האישית של כל אדם לזכות הבחירה על גופו". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן