במקום פיליבסטר: רם שפע וקושניר ילכו לשיעור תורה

לחברי הכנסת מתחיל להימאס מהלילות הלבנים בכנסת, חלקם מוכנים לעשות הכל כדי להרוויח כמה שעות שינה, כן גם ללמוד תורה. שימו לב לעסקה סין פינדרוס לחברי הקואליציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 20:54 כד בתמוז התשפא

במקום פיליבסטר: רם שפע וקושניר ילכו לשיעור תורה
קושניר, יתחב למסורת, צילום: כיפה

האופוזיציה הלוחמנית מתחילה להתעייף מלילות הפיליבסטר הארוכים, למרות ההצהרות לתקשורת כי לא ישתפו פעולה עם הקואליציה החדשה, מתחת לשולחן נחתמים הסכמים מפתיעים. חבר הכנסת צביקה האוזר הגיע לפשרה עם ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה. לא תאמינו מה כללה העסקה. 

לבקשת ח"כ האוזר הפיליבסטר בועדת הכספים יקוצר לכ-9 שעות בלבד, בתמורה התחייבו חברי הכנסת רם שפע ואלכס קושניר להשתתף בשיעור תורה שיעביר פינדרוס ביום רביעי הקרוב. בתקווה שהשיעור יהיה קצר מהפיליבסטר.

יו"ר סיעת יש עתיד בועז טופורובסקי הגיב לפשרה המסקרנת וכתב כי: "בשביל שלום בית במשכן הכנסת אני מוכן שכל הקואליציה תשקול סידור דומה".

האופוזיציה מטרילה את הקואליציה בכל מקום בו היא יכולה, בוועדת החוקה דחו היום לא פחות מ-600 הסתייגויות לחוק המאריך בשנתיים נוספות את הרחבת התקופה המרבית לעבודות שירות לתשעה חודשים במקום שישה. 8 ח"כים התנגדו להסתייגויות: היו"ר ח"כ גלעד קריב והח"כים רון כץ, ענבר בזק, איתן גינזבורג, יום טוב כלפון, גבי לסקי , בני בגין, לימור מגן תלם וצבי האוזר. כ-3 ח"כים תמכו: גדי יברקן, אורי מקלב ואיתמר בן גביר.

מוקדם יותר היום אישרו בוועדת החוקה את נוסח החוק שידחה את העברת התקציב. לפי הצעת החוק, בעקבות הנסיבות בהן היו בחירות לכנסת, התפזרות הכנסת או הבעת אמון בממשלה חדשה, תוארך התקופה לאישור חוק התקציב לשלושה חודשים מתחילת שנת התקציב או עד תום 135 ימים ממועד כינון הממשלה.


קושניר בראיון, ארכיון כיפה.