נתניהו יוצא לעזרת ימינה? התנאי של נתניהו לתמיכה בחוק איחוד משפחות

ברקע המשבר בקואליציה סביב חוק איחוד משפחות שנדחה מפעם לפעם בהעדר רוב, התכנסו ראשי האופוזיציה והציבו את התנאי שלהם לתמיכה בחוק. נתניהו: "מדובר בממשלת שמאל שנשענת על אנטי יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 15:50 יח בתמוז התשפא

נתניהו יוצא לעזרת ימינה? התנאי של נתניהו לתמיכה בחוק איחוד משפחות
נתניהו. יצביע בעד החוק?, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

המשבר בקואליציה סביב חוק איחוד משפחות שלא מצליח לעבור ונדחה פעם אחר פעם מהווה חגיגה קטנה לאופוזיציה הימנית. בזמן שקואליציה מובכת בניסיון להעביר את החוק שהיה די אוטומטי ברוב שנותיו, ראשי האופוזיציה התכנסו היום (ב') והביעו את רצונם לתמוך בחוק בתנאי ש"יגזרו קופון" ויקבלו מהקואליציה תמורה. 

נתניהו ושאר ראשי גוש הימין נשאו היום הצהרות לתקשורת והתייחסו לחוק איחוד משפחות אשר לו אופי ימני מובהק. נתניהו נשא דברים ראשון, תקף את הקואליציה וסיפר הצהרה מעניינת לפיה יתמוך בחוק בתנאי אחד, אם יקבל בתמורה תמיכה בחוק יסוד ההגירה שיועבר בקריאה טרומית.

נתניהו אמר בהצהרתו כי: "אחד היעדים הגדולים של הממשלות בראשותי היה יעד שצריך לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית", ביקשנו לבנות גדר משפטית כדי למלא את החסר של החוק הישראלי שמאפשר לעובדים זרים ומסתננים לבטל בהדרגה את הרוב הדמוגרפי שיש לעם היהודי בארץ ישראל. ביקשנו למלא את החסר בחוק יסוד ההגירה. ביקשתי מאיילת שקד להכין אותו והיא לא עשתה את זה לצערי". 

"חוק דומה נבלם על ידי ניסנקורן בממשלה הקודמת. הסיבה שאנחנו רוצים להעביר את החוק הזה היא כי הוראת השעה הקיימת לא עונה על איחוד המשפחות שמביא רבבות של כאלה שאינם אזרחי ישראל", הוסיף נתניהו. ואמר כי: "הוראת השעה מכורסמת מדי שעה ומוסיפים לה סעיפים. אנחנו מביאים את חוק יסוד ההגירה. יש רוב בימין שמאפשר להעביר אותו". 

נתניהו לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את הקואליציה הטרייה שמובכת בעקבות הקשיים הרבים בהם נתקל החוק. נתניהו אמר על הממשלה כי: "ממשלה ההונאה של בנט לא מסוגלת להעביר את החוק הבסיסי הזה שכל כך חשוב לציונות ולהבטיח את המבנה הדמוגרפי שלנו. זה חושף את העובדה שמדובר בממשלת שמאל שנשענת על אנטי יהודים. אם הקואליציה תקדם את החוק שלנו - נסכים להאריך את הוראת השעה בחודשיים. אם זה ייעשה באותו יום, אז נקים צוות שיאשר את החוק תוך חודשיים. אם הממשלה לא מסוגלת להעביר את החוק הזה - אין לה זכות קיום".