חוק איחוד משפחות | טרם הושגה פשרה

חוק איחוד משפחות ממשיך להיות כאב הראש של הקואליציה הטרייה. יו"ר רע"מ הודה הערב בראיון כי טרם הושגה פשרה אך הוסיף כי הוא אופטימי לגבי החוק. עבאס אישר את הדיווח ההצעה מרחיקת הלכת של אלקין

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/06/21 21:40 טז בתמוז התשפא

חוק איחוד משפחות | טרם הושגה פשרה
מנסור עבאס., צילום: Flash90

קואליציית השינוי מורכבת מסיעות שחלוקות בנושאים מהותיים. אחד הנושאים, חוק איחוד משפחות, לא מרפה ומאיים על השותפות הקואליציונית. אחרי שבבוע שעבר הורידו בקואליציה את החוק מסדר היום, בכוונתם להעלות את החוק לדיון כבר בשבוע הקרוב על אף התנגדותם של חברי רע"ם. יו"ר רע"ם התראיין היום (ש') לדפנה ליאל וחשף את מאחורי הקלעים.

עבאס הודה כי טרם הושגה פשרה בין הסיעות וכרגע החוק עוד לתקוע. לצד המצב סיפר עבאס כי שיחות בנושא בין השותפות בקואליציה ממשיכות להתקיים. עבאס סיפר כי: ""בימים אלה מתקיימות שיחות בינינו לבין יתר השותפים בקואליציה. הצד השני מביא את הטיעונים שלו, אנחנו מביאים את שלנו. לדעתי הם שומעים טיעונים משכנעים, אך לא אכנס לפרטי השיחות. עד יום רביעי הבא, יום ההצבעה, נמצא את הדרך לשמור על הקואליציה ולהביא פתרון שיספק אותנו. באנו לממשלה הזו לכמה שנים לראות אם זה מתאפשר – קואליציה כזו של יהודים וערבים. זה ניסוי. נתגבר על הכול. לא באנו לפרק את הממשלה תוך חודשים".

בשבוע שעבר דווח כי כחלק מהמאמצים להגיע לפתרון, זאב אלקין המשמש כשר השיכון והשר המקשר בין הממשלה לכנסת הציע לו להתמנות לסגן שר במשרד השיכון, דבר שיכול להשפיע בצורה חדה על הבנייה הבדואית בנגב. עבאס אמר כי: "הייתה שיחה ביני לבין השר אלקין והוא הציע לי להיות סגן שר במשרדו".

יו"ר רע"ם התייחס בראיון גם לרצח הנורא שהתרחש היום בצהריים ובו נהרגו שלושה בני משפחה מהחברה הערבית. עבאס אמר כי: "לצערנו ולתחושתנו הפושעים האלה לא מבדילים בין מטרה של אויבים לבין בני משפחה. גם שלשום נרצחה אישה בערערה. אנחנו מתכוונים לעלות עוד צעד. הייתה החלטה של ממשלה קודמת שלא עברה לשלב הביצוע. אנחנו מתכוונים לקדם עוד החלטה שתתוקצב. יש לי תקוות שהשר בר-לב והמפכ"ל החדש יתנו את כל תשומת הלב לנושא הזה. אנחנו ניקח אחריות, לא נתייאש ונרים ידיים. חייבים לנצח במלחמה הזאת".

"אם נאסוף את הנשקים בהידברות, נדע לעשות את זה בצורה ראויה ולהשיג את המטרות", המשיך עבאס. "אנחנו מוכנים ללוות גם את התהליך עצמו. יש מגוון רחב של כלים שאפשר להשתמש בהם. ברמה האישית אני נכנסתי לכנסת כדי להתמודד עם סוגיית הפשיעה והאלימות. מה שהביא אותנו לתוך הקואליציה זה הנושא הזה. אני קורא לכולם לחזור לאותו דוח ולקרוא שהממשלה אישרה את הדוח הזה. הבעיה היא לא תרבותית, יש בעיית משילות וכישלון לאורך שנים. המדינה עצמה הודתה שנכשלה - מפה מתחילים להתקדם. אבחנו שיש קושי לשתף פעולה עם המשטרה. קיימנו ונמשיך לקיים ישיבות משותפות עם המשטרה והמועצות המקומיות".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן