נפתלי בנט לנשיא הנבחר יצחק הרצוג: אתה איש ציוני עם לב גדול

מזל טוב. יש נשיא חדש למדינת ישראל. רגע אחרי שניצח ברוב גדול הפוליטיקאים מימין ומשמאל מיהרו לברך את בוז'י הרצוג. איילת שקד: "משוכנעת שתשמור על כבודו ותפארתו של מוסד הנשיאות". הורביץ: "יחי הנשיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 13:03 כב בסיון התשפא

נפתלי בנט לנשיא הנבחר יצחק הרצוג: אתה איש ציוני עם לב גדול
יצחק הרצוג ויריב לוין, צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אולי זה היה צפוי אבל כטבעם של בחירות המתח היה באוויר עד הרגעים האחרונים, יצחק הרצוג ניצח בבחירות לנשיאות ברוב גדול, הגדול בתולדות המדינה. הפוליטיקאים הרבים מיהרו לברך את הנשיא החדש יצחק הרצוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מהראשונים לברך: "‏אני מברך את יצחק הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה ואני מאחל לו הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל. אני מודה למרים פרץ על ההתמודדות המכובדת ואני משוכנע שהיא תמשיך לתרום לחברה בישראל כפי שעשתה כל חייה".

נפתלי בנט, מי שאולי יהיה ראש הממשלה החדש בכהונתו של הרצוג כתב: "משימתך הגדולה היא לאחד את העם. אתה איש ציוני עם לב גדול, ואני משוכנע שתצליח". למרים פרץ שהפסידה במירוץ כתב בנט: "אני מבקש לברך את מרים פרץ היקרה שהתמודדה על התפקיד בצורה מכובדת ומעוררת הערכה. מרים היא שליחה מופלאה של עם ישראל ואני בטוח כי תמשיך לחזק את רוח העם בעשייתה הציבורית ובדמותה המיוחדת".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שזנח לרגע את המו"מ הממושך שלח ברכות חמות וכתב: "מברך את חברי, יצחק בוז'י הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה. איש ראוי ויקר שרואה את טובת העם והמדינה לנגד עיניו בכל זמן. בהצלחה כבוד הנשיא!".



יו"ר מפלגת הציונות הדתית שהודיעו באופן רשמי כי יבחרו במרים פרץ, ברך את הרצוג אף על פי שלא בחר בו וכתב: "ברכות לנשיא האחד עשר הנבחר של מדינת ישראל. עבודת שיקום רבה של מוסד הנשיאות מחכה לך ואני תקווה ותפילה שבעזרת השם תצליח בכך. תאחד את העם, תחזק את הזהות היהודית והציונית של המדינה, תדבק בשורשיה העמוקים של משפחתך, ותאבק על צדקת דרכם של העם היהודי ומדינת ישראל בכל העולם".



יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי בירך את הנשיא הנבחר: "מברך את יצחק הרצוג לרגל בחירתו לתפקיד נשיא המדינה. אין לי ספק שהנשיא הרצוג יפעל לאיחוד כל חלקי העם בימים שאנו כל כך זקוקים לכך. ולגברת מרים פרץ: את אות ומופת, סמל בעם ישראל. ניהלת מערכה מכובדת ומעוררת כבוד וכולנו מלאי הערכה כלפייך". 



יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי ברכה את הנשיא הנכנס: "‏יצחק בוז'י הרצוג, הנשיא הבא של מדינת ישראל. מנהיג המפלגה לשעבר, בשר מבשרנו. גאות וגאים בך. אין ראוי ממך לתפקיד. התמיכה האדירה והסוחפת שזכית לה מחברות וחברי הבית מעידה כאלף עדות ועדים כמה אתה מקובל על חלקים עצומים בחברה הישראלית. מפלגת העבודה מאחורייך בוז'י היקר. בהצלחה. ברכות גם למרים פרץ על ההתמודדות והנסיון וחיזוק ידיים בהמשך הדרך".

גם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך את הנשיא הנכנס: "אני מברך את ידידי יצחק בוז'י הרצוג על היבחרותו לנשיא ה- 11 של מדינת ישראל. אני בטוח שימלא את התפקיד על הצד הטוב ביותר, יבנה קשרים, יקרב ויחבר את עם ישראל כמקשה אחת. ברוכים הבאים לירושלים, משפחת הרצוג. לחברתי מרים פרץ אני מאחל המשך עשייה ענפה למען עם ישראל בתוך גבולות ישראל ומחוצה לה. את לב אחד גדול".