בליכוד מתרגלים אופוזיציה: "יש לשנות את שיטת הממשל בישראל"

שרי מפלגת השלטון הגיעו לבית אל לרגל אישור תכניות הבנייה לשכונה החדשה בה ייבנו 350 יחידות דיור. השר גלנט: "אני קורא היום לכל הגורמים, אסור לעצור את הבנייה ביהודה ושומרון". השר אקוניס: "כולם כאן מחויבים לארץ ישראל באופוזיציה או בקואליציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/21 13:37 כא בסיון התשפא

בליכוד מתרגלים אופוזיציה: "יש לשנות את שיטת הממשל בישראל"
צילום: יוסי לוגסי מחייכים למצלמה

בעוד יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד פועל מול חבריו מימינה ותקווה חדשה, הח"כים נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער למען הקמת ממשלה, מספר רב של שרים מהליכוד הגיעו למועצה המקומית בית אל, לרגל אישור והשקת תכניות הבנייה לשכונה החדשה בה ייבנו 350 יחידות דיור. מדברי חברי הליכוד ניתן להבין כי גם עבורם, הקמת ממשלת השינוי היא עניין מוגמר.

מיקי זוהר: "סמוטריץ' נפל כפרי בשל למטרותיו האישיות של בנט"

ראש מועצת בית אל, שי אלון, קרא באירוע לחסער, בנט ושקד להקים ממשלה לאומית. "שהחיינו וקיימנו לזמן הזה. אנחנו רואים את התגשמות החלום בבית אל. בניינים של  עשר קומות לצד היסטוריה של אלפיים שנה. 350 יח"ד אושרו לבנייה עם שטחים גדולים למסחר. שרים וחברי כנסת עונים לנו מדי יום ומסייעים. אני מקווה שישארו בתפקידים וימשיכו לסייע. אנחנו זוכים לעשות היסטוריה. אני קורא לסער בנט ושקד להקים ממשלה לאומית רק ממשלה כזאת תעזור לנו לצמוח.

"נלחם מהאופוזיציה ונפיל את הממשלה מהר משאתם חושבים"

השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל, הציעה שינוי חוקתי לאור התוצאות הפוליטיות האחרונות. "הזעקה האמיתית מהימים האחרונים היא חובתנו לשנות את שיטת הממשל בישראל. בשם הדמוקרטיה אני רוצה לחזק את כולנו".

שר החינוך יואב גלנט, אשר בימיו כשר הבינוי והשיכון תוכננה השכונה, אמר: "התחייבנו ועשינו. יצרנו תנופה אדירה של בנייה וחיזקנו את ההתיישבות היהודית בעיר שבה חיו אבותינו. לבנות שכונות יהודיות על חורבות היישוב מתקופת בית שני, זוהי המשמעות של תקומת עם ישראל בארץ ישראל. יש קשיים יש מכשולים, יש לחצים בינלאומיים יש אמריקאים, ויש אירופאים, אבל כמו שאמר בן גוריון, לא חשוב מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים. אני קורא היום לכל הגורמים, אסור לעצור את הבנייה ביהודה ושומרון".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר במהלך האירוע כי: "ארץ ישראל ועם ישראל חזקים יותר מכל עניין פוליטי כזה או אחר. בית אל היא ההוכחה לזה. אני יודע דבר אחד. פוזיציה כזאת או אחרת לא שנתה את דעתי. יש כאלה שהבטיחו שישמרו על ארץ ישראל בהסכמים כאלה ואחרים. אנחנו נדאג שיעשו את זה ולא יתרצו במצב כזה או אחר".

השר אדלשטיין בבית אל

השר אדלשטיין בבית אלצילום: דוברות בית

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס בדבריו גם לאירועי האלימות אותם חווינו בתקופה האחרונה. "כל מי שהקים אבן או בקבוק תבערה או הצית ידע שנגיע אליו. לא עוצרים את מבצע חוק וסדר. אבל כדי שנמשיך לטפח גם את השורשים וגם לטפח נושאים נוספים אנחנו צריכים את כל מי שבהשקפתו קרוב אלינו. יש לזה רוב בכנסת וגם בציבור. זה לא בשמיים".

"אני פונה לחבריי שקרובים להשקפתנו אך יכולים במעשה ידים להמיט אסון על כל מה שאנחנו מאמינים בו. בהתיישבות. במערכת המשפט. מה שמתהווה לנגד ענייניו זה דבר אחר לחלוטין. אני קורא לכל אחד ואחד מחברי בימינה ובתקווה חדשה התעשתו. הצטרפו אלינו. זה אפשרי. אתם תזכרו לטוב או לרע בספרי ההיסטוריה שכעת נכתבים. בעזרת השם נקים ממשלה טובה ואם נגזר עלינו לשרת מהאופוזיציה נעשה זאת.

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, אמר התייחס לממשלת השינוי ההולכת ונרקמת. "יש כאן אירועים חמורים שבגלל נושאים אישיים מקימים ממשלה מוזרה. מירב מיכאלי וניצן הורביץ בקבינט. תמר זנדברג עם חוק נגד הנחת תפילין. אותי זה מאוד מטריד. אנחנו לא חוששים. נלחם מהאופוזיציה ונפיל את הממשלה מהר משאתם חושבים. הפסדנו את הבחירות כי בכל מעוזי הימין הייתה צניחה בהצבעה. אם נגזר עלינו לשבת באופוזיציה נעשה הכל לתקן את הדברים הלא טובים שעשינו כדי לחזור עם האידיאולוגיה והערכים.

יו"ר הכנסת, יריב לוין, אמר כי גזר על עצמו שתיקה בכל הנוגע לפוליטיקה בגלל שחשב שככל שידברו פחות יצליחו יותר. אך כעת מבקש לוין מהחברים בימינה ובתקווה חדשה להתעשת: "יש שעה שבה אנשים יכולים לא רק לקנות את עולמם אלא להסתכל בהמשך ולדעת שעשו את ההחלטה הנכונה. ההקרבה בחיים הפוליטיים שווה כל אם אתה יודע שהלכת אם כל מה שהאמנת בו והציבור שלך תמך בו. זה המבחן מולו עומדים חברינו בימינה ובתקווה חדשה. על החברים במפלגות אלו להבין מה מוטל על הכף, עדיין לא מאוחר."

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, אמר: "בממשלה החדשה יש רוב ברור לחזון שתי המדינות. כל עוד אנחנו כאן נעמוד איתן מול המתווה הזה. שום דבר היום לא מובן מאליו. בקדומים ובבית אל אנחנו עומדים מול מאבק קשה. אני לא מבקש מאף אחד לבוא הביתה. זה צריך להיות מובן מאליו. רוצים ללכת עם זנדברג ופריג' תלכו. אבל תעמדו על שלנו. כל השרים וחברי הכנסת כאן מחויבים לארץ ישראל באופוזיציה או בקואליציה. נעמוד לימינכם. נמשיך לבנות וליישב את ארץ ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן